Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V70F
Angående att den kopplar över efter 20 sek, i min V60 2011 så böjar den spela via kabel och efter ca 20 sek när blåtanden kopplat upp så tystnar den, det verkar inte vara bilens fel utan det är telefonen som väljer den senast anslutna utgången oavsett om det är BT eller kabel, jag brukar vänta med att plugga in kabel tills BT är uppkopplad och sedan koppla in, det funkar alltid till nästa gång jag stänger av bilen, eller så kan man gå in i telefonen och välja vilken källa den skall skicka ljudet till, irriterande dock att man måste göra detta varje gång bilen varit avstängd.

Mvh Henrik
av jejje
V70F skrev:Angående att den kopplar över efter 20 sek, i min V60 2011 så böjar den spela via kabel och efter ca 20 sek när blåtanden kopplat upp så tystnar den, det verkar inte vara bilens fel utan det är telefonen som väljer den senast anslutna utgången oavsett om det är BT eller kabel, jag brukar vänta med att plugga in kabel tills BT är uppkopplad och sedan koppla in, det funkar alltid till nästa gång jag stänger av bilen, eller så kan man gå in i telefonen och välja vilken källa den skall skicka ljudet till, irriterande dock att man måste göra detta varje gång bilen varit avstängd.

Mvh Henrik
detta fungerar inte för mig.
ipod appen i telefonen går in i ett "ipod-dock-mode" när USB kabeln är ansluten. men när bluetooth är "igång" och syncat mot bilen verkar den inte kunna hamna i detta modet.

det felet du har nu hade jag på 4.3.x versionen. då fungerade det att göra så som du beskriver.
vilken version kör du nu?

för med ios 5 GM (+alla betor) så är symptomen som beskrivits tidigare i tråden.

sen angående ljudkvalitet så är det väl inte pass-through i iphonen via A2DP protkollet? alltså ljudet är inte samma via USB som Bluetooth. har väl med hur bluetoothstacken är implementerad. många faktorer är med. vilken "sync-kvalitet" som man får mellan telefon<->bil. samt hur bluetooth "kodar" om. vet att senaste bluetooth protokollet har stöd för "pass-through" (lossless från mp3 kvaliteten) men tror inte iphone (eller nån annan??) kör detta än? visst är det digitalt även via bluetooth men är fortfarande saker som sker i dom olika bluetooth profilerna med datat.

vet inte EXAKT hur senate betan/GM/Golden av ios5 har implementerat bluetooth. iom att den kör A2DP. beror på hur det är implementerat i iphone och sen även på "bilsidan"

"Current Bluetooth standards use lossy compression (Bluetooth SBC (sub-band codec)) "

"It uses a logarhithm to "thin out" the bits, much like the MP4 and MP3 logarhithm. Only the BT isn't anywhere as good to decide what to toss out. And if you start with an MP3 it makes the whole thing even worse."
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Dubbelklicka på hemknappen när telefonen är dockad och den har tystnat efter 20 sek. Multitaskdelen dyker upp, dra fingret till höger två gånger, klicka på knappen till höger om volymstapeln och välj dock.
av mojja
Eller så gör man som jag gjort och stoppar i en ipod som alltid är kvar i bilen då inte ny musik läggs in i den och har sedan iphonen med bt påslagen hela tiden:) Det bästa av två världar :wink:
av mojja
Haha vad lika vi tänker:) jag sätter mig och kliver ur bilen 10 ggr per dag i snitt skulle bli en himla massa ikopplande och ur kopplande om man skulle hålla på med det varje ggn:(
Användarvisningsbild
av Friman
Testade min iPhone i morse med IOS5 & Bluetooth och det fungerar bättre än förut med avseende på streaming av musik då jag nu vid uppspelning får information om låttitel, artist och album på skärmen istället för texten "Streaming" som det stod med föregående versioner av IOS.

/Ove
av Kluster
Friman skrev:Testade min iPhone i morse med IOS5 & Bluetooth och det fungerar bättre än förut med avseende på streaming av musik då jag nu vid uppspelning får information om låttitel, artist och album på skärmen istället för texten "Streaming" som det stod med föregående versioner av IOS.

/Ove
Har också lagt in iOS5 på min iPhone4 och tycker det blev till det sämre, för något galet är det. Streamingen fungerade klockrent innan uppgraderingen men nu kan det hacka i låtarna, precis som att den tappar kontakten med stereon. Har stängt ner t ex Spotify och tagit bort mobilen som enhet och gjort allt från början men samma problem...kan vara något med senaste Spotify-uppdateringen också.
av Robertson
Friman skrev:får information om låttitel, artist och album på skärmen istället för texten "Streaming"
Jag provade med att koppla telefonen via blåtand och spela musik över Spotify, står fortfarande Streaming i bilens skärm...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
850 GLT -93 montera vinge?

Ska montera en vinge på backluckan, den med […]

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]