Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av llesrof
Dalmans skrev:Jag har listat ut det llesrof. Men så är jag lite bakvänd i huvudet också ;)

Mitt nick är mitt efternamn. Punkt slut :)

Föressten? Finns inte en sån här tråd sen innan ?
Samma här, fast då baklänges. Min farfar tyckte att det lät stiligt och exklusivt när vi sa efternamnet baklänges. När jag skulle registrera min domän var forsell.se upptaget så jag vände på det. Och det ser snyggare ut då, nästan lite ryskt :D
Användarvisningsbild
av Mabuse
Lång historia som började med gruppen Propagandas hit med låten Dr. Mabuse. I texten sjunger de "He's devoted to the Devil fascinated by crime, glamorous death is his destination". När spelet Mechwarrior 2 kom ut -95 tyckte jag "glamorous death" passade med Mechwarrior-filosofin så jag började använda Dr. Mabuse som call-sign, och tog med det till mitt onlinespelande. Strax efter det tittade jag lite noggrannare på texten till låten och upptäckte att den hänvisade till filmskaparen Fritz Lang's filmer om en kriminell master-mind, "Dr. Mabuse, Der Spieler" en gammal svart-vit stumfilm från 20-talet.

Förresten, Jönsson-Ligan och den Svarta Diamanten flörtar hejvilt med en av Dr. Mabuse-filmerna: "Das Testament des Dr. Mabuse".

Efter kopplingen till filmerna blev känd tyckte jag att mitt nick var ännu coolare, så jag behöll namnet och försöker använda det så mycket som möjligt. Delvis för att skapa/äga identiteten i online-miljöer som ligger inom min intresse-sfär: Skepticism, data & elektronik, ljud & musik. Och så motorfordon förstås.
av 2444ever
Mabuse skrev:...
en av Dr. Mabuse-filmerna: "Das Testament des Dr. Mabuse".
...
Just den filmen var inspiration till namnet på ett korplag i fotboll som jag var med i för ett antal år sedan, "Dr. Mabuses glada gossar"eller nåt sånt. Inte så längesen som filmen dock.

Mitt nick är ju lite pinsamt, har väl aldrig funnits någon 244(?), sedan valde jag lite ungdomlig och käck stavning av forever med en siffra. Förklarar det uppenbara...
Användarvisningsbild
av Silence101
Då man började i ett musikforum för Depeche Mode så fick man försöka vara kreativ.
Silence kommer från låten "Enjoy the Silence" (Nä inte deras bästa låt).
101 kommer från deras Livealbum... 101.
Klrt som korvspad :roll:
Användarvisningsbild
av vetten
Lånade mitt "Nick" från våran gårdsvette som ju alla gamla gårdar har åtminstone en av enligt gammat folktro :lol:
Användarvisningsbild
av crumpets
Jag tyckte helt enkelt att crumpets var ett så förbannat fånigt namn på ett bakverk. Det ligger så bra i munnen och jag blir glad av det.
av kottskrapa
Mitt användarnamn är en utveckling av samisk köttskrapa då det behövde förkortas och något forum ville inte använda sig av åäö i namnen.

Samisk köttskrapa kommer från fyllehumor och en "god morgon ruta" i Göteborgs posten
Användarvisningsbild
av crumpets
Dalmans skrev:Bakverk? say what?

Crumpets är det brittiska ordet för vad vi kallar Scones, helt enkelt. Skitnknepigt att vi plockat ett engelskt ord som inte ens är det samma...

Du mer än antyder att det inte skulle finna[…]

Jag har besökt tre olika anläggningar so[…]

Hej alla "out there" Låsproblem p&[…]

AC problem V70 2016 D3

Lite märkligt att reläet inte drar samt […]