PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Davidalb
Hej
Vi har mekat med en Amazon B16 -59 och det verkar som att det är problem med startmotorn. Vi tog loss manövermagneten men den verkar som att den inte fungerar. Vi matade den med ström direkt från batteriet men det verkar inte som den orkar slå till. Om man trycker ihop den så håller den kvar ihoptryckt läge. Vi funderar på om det verkligen är rätt startmotor, Är det någon som vet om Bosch, EGD 06/6 AR19 är 6 volt? :???:
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Det där skall vara en 6 Volt startmotor. Lindningen i solenoiden är väl antagligen dålig för den kärvar väl inte? I vilket skick är batteriet?

Mvh GK
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Om du har en Bosch-verkstad i närheten så kanske dom kan hjälpa dig om det är fråga om reservdelar eller eventell reparation. När det gäller skrotarna så får du väl kolla laga och bildelsbasen. Jag kollade där men dom angav inte Spänningen och jag är osäker på när amazonen fick 12 Voltssystem.

Mvh GK
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]