NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kluster
Blev en tripp på 45 mil i helgen, gått nu 100 mil totalt. Landsvägskörningen stannade på 0,53...helt makalöst bra tycker jag iom det är även en automat! Mestadels vägar med 90-100, korta snuttar med 110. 8)
av Magic440
Kluster skrev:Blev en tripp på 45 mil i helgen, gått nu 100 mil totalt. Landsvägskörningen stannade på 0,53...helt makalöst bra tycker jag iom det är även en automat! Mestadels vägar med 90-100, korta snuttar med 110. 8)
Härligt att läsa...ska bli mkt spännande att se egna resultat. Vad för däck har du? (dimension o fabrikat)
av Kluster
Magic440 skrev:
Kluster skrev:Blev en tripp på 45 mil i helgen, gått nu 100 mil totalt. Landsvägskörningen stannade på 0,53...helt makalöst bra tycker jag iom det är även en automat! Mestadels vägar med 90-100, korta snuttar med 110. 8)
Härligt att läsa...ska bli mkt spännande att se egna resultat. Vad för däck har du? (dimension o fabrikat)
Det sitter Conti Sport Contact (tror jag) med 205*50* med 17"-fälgar.
av jumu01
Intressant läsning Kluster, men hur körde du hade då en milslång kö bakom dig alla tutade och ville om :lol: eller körde du exakt efter hastighetsbestämmelserna eller låg 10 % över?
Dom siffrorna kan jag inte prestera med 2.0D förvisso kör jag som sista alternativet och då kör jag lugnt! :oops:
av Kluster
På 90-väg höll jag kanske 95-97 km/h, var en jädrans massa fartkameror på denna väg som jag hade aldrig kört tidigare. Annars var det på motorvägen bara att följa rytmen, i och för sig körde jag så också på övriga sträckor. 75% av tiden vart farthållaren i :)

Lite skitig men syns dåligt, tack och lov :wink: men det kommer meeera!

Bild
av jumu01
Farthållaren är väldigt skonsam mot bränsleförbrukningen!
Men lönlöst att använda då trafikanter tilltar.

Gjorde ett tillägg med elektronisk barnlås och det resulterade i att leveransen senarelades till v.49! (R)
av Kluster
Ja, det är då man ställer frågan "adaptiv farthållaren, någon?" 8)

Får du vänta ännu längre nu? Vad var förra "budet"?

PS. Har hunnit kört lite mer än 100 mil nu med sommardäcken men på måndag skiftar jag till vinterdäck!

EDIT: El. barnlåset är smidigt, både fönsterhissarna och öppning av dörrarna inneifrån spärras med en knapptryckning. En annan grej är de elinfällbara backspeglarna m markbelysning, suveränt!
av jumu01
Kluster skrev: Får du vänta ännu längre nu? Vad var förra "budet"?
Det verkar så, tidigare var det vecka 48.
Var förbi ÅF idag och han hade en annat datum som låg tidigare men vet inte om man kan lita på det!
av Rasken
Beställde en D3 classic momentum den 19/9 och beräknad leveranstid är vecka 47.

Åkte iväg till en volvohandlare den dagen för att provköra lite bilar utan en tanke på att köpa någonting. Tyvärr blev man kär och kom hem med en beställning på ovan nämnda bil. :lol:
av larhol
Hej alla,
Har nu kört ca 60 mil blandad körning (40 mil motorväg och 20 mil stadskörning). Följer slaviskt växel-
indikatorn. Medelförbrukningen ligger på 0,53 l/mil. Bilen är en V50 D2 Momentum 17" Spiderfälgar + stänkskydd.
Bättre än vad jag förväntat mig. :D
MVH
Lars
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 47
Anliggande frambroms 740

Jag brukar skruva ur glidpinnarna och vända o[…]