- lör 01 okt 2011, 17:05
#572407
moparmöken skrev:Ahh, är du helt säker?
Den andra koden, vad kan den peka ut?
Försökte mäta lite på kamaxelgivaren och tyckte det var lite halvskumt, den ska tydligen ge 12V när den triggar, försökte mäta när jag drog runt på startmotorn men multimetern visade typ 8V bara ända tills jag slutade dra runt motorn på startmotorn, då visade den 12V konstant, ända tills jag drog ur nyckeln ur tändningslåset.
Om det är vevaxelgivaren, passar det med en givare från bensinmotorn eller måste det vara från dieseln?
Startmotorn tar mycket kräm så det kan nog vara ok. Jo kollade koden via mitt program och det står att det är den sensorn har ingen aning om det är samma men skulle tro det.
Ett tipps är att gå in på biltemas site och sen så letar du rätt på deras kodläsare och där så kan du "Tanka ner" manualen och då så får du en lista med vad de olika koderna står för.
Men somm sagt så har jag kolla med mitt eget program och där finns även de specar som är typiskt volvo ( just nu så sitter jag på jobber så jag kommer inte åt att kolla om den andra koden men tror inte att jag fick någon träff på den för då så skulle jag ha skrivit det i mitt första inlägg
Amazon 61,142 -68, ols98-cab69, Diplomat Cope-66!! 544 Sport -65 144-69 164E -73,264F -76,P1800 67,BMW, 740 85 745 88 745GLT90 V70LT 99 V70lt 02 Delta88 cab 455 70 Mustang GT Cab-05 V70 2.4d my10 x 2 och my12 d3 v90 t5 17 xc70 d5 2015