- fre 30 sep 2011, 09:34
Motorvärmare är precis som i en vanlig bensinare, du pluggar i elkontakten i bil och vägguttag.
Vad jag vet så är originalmonterat DRL är lagligt (tror även det gäller i eftermonterat skick, kan ha betydelse vilken årsmodell också som spelar in). Dock är jag osäker om man får ha både halvljus+DRL på samtidigt, någon annan vet kanske, eftesom halvljus+klassiskt dimljus är förbjudet.
Har själv DRL på min och det fungerar klockrent, behöver inte tänka på att switcha om ljusvredet utan det där sköter den helt själv vid skymning. Du spar ju både xenonljus och baklampor.
Men o andra sidan, man ju själv ansvarig att ljuset är rätt vid rådande väderförhållanden eller tidpunkt på dygnet.
larhol skrev:Hej igen,Tillskottsvärmare (aka dieselvärmare) går ju till per automatik när det behövs. Det finns även en timer för detta, dock tillbehör. Eftersom en dieselmotor alstrar väldigt lite värme jmf med en bensinare så behövs en sådan.
Det blev mellangrått läder. Lackförseglingen utfördes av Volvo/Toughguard för att alla garantier skulle uppfyllas.
Nu hade Volvo i Karlshamn ett bra erbjudande prismässigt. Efter att ha läst instruktionsboken (RTFM= Read The Fucking Manual), kan jag konstatera att det råder en del begreppsförvirringar. Tillskottsvärmare eller
Motorförvärmare ? Varselljus DRL lagligt eller inte ? Armstöd bak eller inte ?? mm.
Bluetooth fungerar väldigt bra ihop med de tre telefonerna vi använder.
MVH
Lars
Motorvärmare är precis som i en vanlig bensinare, du pluggar i elkontakten i bil och vägguttag.
Vad jag vet så är originalmonterat DRL är lagligt (tror även det gäller i eftermonterat skick, kan ha betydelse vilken årsmodell också som spelar in). Dock är jag osäker om man får ha både halvljus+DRL på samtidigt, någon annan vet kanske, eftesom halvljus+klassiskt dimljus är förbjudet.
Har själv DRL på min och det fungerar klockrent, behöver inte tänka på att switcha om ljusvredet utan det där sköter den helt själv vid skymning. Du spar ju både xenonljus och baklampor.
Men o andra sidan, man ju själv ansvarig att ljuset är rätt vid rådande väderförhållanden eller tidpunkt på dygnet.
V60 T4 Momentum Advanced Edition 2020
DÅ:
V60 D3 Classic R-Design aut 2018
V60 D4e Summum BE Pro 2015
DÅ:
V60 D3 Classic R-Design aut 2018
V60 D4e Summum BE Pro 2015