Novis01 skrev:Har för mig att VOC måste kombineras med bluetooth telefon.
Det är möjligt, men blåtandsuppkopplingen ger ingen direkt möjlighet att ringa såvitt man inte har en mobiltelefon kopplad till den. Således kan den biten inte ha något att göra med SIM-kortshållaren eftersom SIM-kortet är tänkt att sitta i min mobiltelefon och inte i bilen.
Novis01 skrev:Men helt klart finns det någon form av "fungerande telefon" inkluderat i systemet eftersom ett samtal kopplas upp när man trycker in VOC-knappen.
Kring just den biten har jag fått uppfattningen (vilken kave onekligen delar sett till tidigare inlägg) att VoC har en separat enhet med ett SIM-kort vi ägare inte kommer åt. Annars blir det liksom fel - om jag som ägare inte har ett SIM-kort i den telefon som nämns tidigare i tråden skulle denna inte fungera över huvud taget och det skulle då gälla VoC också.
Ser ingen annan lösning än att det finns två telefoner i bilen - en dedikerad för VoC med dolt SIM som vi ägare inte har direkt tillgång till, sedan ytterligare en plats för ett eget SIM där vi kan ringa runt bland vänner och bekanta - rimligen utan att inkräkta på VoC. Vore just snyggt om man krockar medan man diskuterar hallonsaft med mormor över telefon varvid det tutar upptaget när VoC ringer upp :-~
V90 D3 AWD R-Design MY17 | XC90 D5 AWD Inscription MY17 | S90 D5 AWD Inscription MY17