...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ÄRRet
*pettson* skrev:Mer lessamt att du inte handlar på östenssons?
Alla köer behöver en som står sist och surar o muttrar...
Ok jag kommer! Älskar att skruva, sura och muttra! Antar att Herr NeverWrong står framför mig... :)

Test: http://www.expressen.se/halsa/testa/1.4 ... fektionist

Mitt resultat:

Du fick 38 rätt av 90 möjliga

Du tar saker med ett lugn som de flesta beundrar. Det är ju ingen idé att stressa upp sig över småsaker, resonerar du. Vad gör det om hundra år om inte allt blir perfekt? Men när det verkligen gäller har du förmågan att koncentrera dig på det viktigaste och gör det riktigt bra. Du vet vilka dina styrkor och svagheter är och är stolt för den du är. Du är bra för att du är du - och du är unik precis som alla andra.
Användarvisningsbild
av ÄRRet
*pettson* skrev:Mer lessamt att du inte handlar på östenssons?
Alla köer behöver en som står sist och surar o muttrar...
Gör dom? Varför?
av *pettson*
38 minsann.. Det låter som om nån behöver stressa av..
Jag har två sidor. En när jag är ledig och en när jag utövar mitt yrke.
I yrket är jag stolt och försöker vara så proffessionell det går. Ibland får man ta genvägar då tillgång på delar avgör, eller om kostnader som satts av kund alena avgör, men aldrig så det påverkar det funktionella, någonsin. Full funktion, annars har man inte löst problemet.
Trots det vet jag inte vad stress på jobbet är. Jag tillåter inte nån stressa mej. För ska det gå fortare så är valet att lämna det till någonannan som går att stressa. Jag tar bara ansvar för mej själv och mina jobb som görs i min takt. Inte andra och andras jobb.
Privat bland vänner i min vardag, när jag inte skruvar och fixar, ja där ser det ut som nedan..
Du fick 30 rätt av 90 möjliga
Du är inte ett dugg perfektionistisk. Du tar dagen som den kommer och vet att man egentligen aldrig behöver jobba ihjäl sig. Din rationella och logiska sida gör att dina beslut inte blir svåra att ta. "Bara det fungerar och är praktiskt så spelar det inte så stor roll om det inte är perfekt," resonerar du. Du har förmågan att koncentrera dig på det viktigaste och har för länge sedan genomskådat alla "genier" här i världen.

Du får fundera vidare på varför en surkart behövs i varje kö som står och surar och muttrar..

:wink:
av Larzan
erikn skrev:Bilden är Lindvretens trafikplats söder om Sthlm. Ungefär vid de svarta strecken på motorvägen var det igår en olycka. Då börjar folk åka kringvägar för att komma förbi. Jag var i Kungens kurva och skulle sedan hem. Hamnar då i köer, och håller mig i den vänstra filen innan rondellen. Retade mig något fruktansvärt på lastbilar, bussar, bilar med breda släpkärror för bil, bil med båt på släpkärra, alla andra vanliga bilar som tränger sig in i den enfiliga rondellen från den högra filen som ska svänga ner på motorvägen åt andra hållet.

Bild
Korrigering.
Det blev två olyckor. En i vardera riktning, norr och södergående.
Bild

La till röda streck som "alla" kör idag, mer eller mindre.
Jag gör precis som du, kör i den vänstra filen ungefär i jämnhöjd med Scania, varje dag, och VARJE dag får man passa sin högra sida, bromsa för att någon ska kasta-klämma-åla sig in i mellan. Spelar ingen roll om man har en eller fler billängder mellan sig och framförvarande, de ska bara in.
Men man inser ju att det är ingen ide att hetsa upp sig längre, det går inte fortare för det. Enda man kunde önska sig att länsman stod på plats någon gång och kollade beteende samt hastighet.
Användarvisningsbild
av Mabuse
Idag såg jag en skolbuss-skyltad minibuss köra 70 på 50-väg och sedan 50 på 30-skyltat förbi en skola. Visserligen ca 15:45 så skolan var nog slut redan, och minibussen på väg hem till garaget. Med hemlängtan och solen i ryggen.

Det är nästan lika illa som när polisen kör i utryckningsfart för att släppa av barnen på dagis.
  • 1
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 552
Byta bromsok bak v50 d3 2012

ha inte handbromsen åtdragen, och peta loss […]

Vi har 100 mil enkel väg till vår somm[…]

Vilken bränslebox passar?

Hej har en 740 turbo 1990 med AC Sitter en box i […]