Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Candypig
Jaha, har tagit 2 galanta bilder....så här ser det ut, ett eget rostfritt fäste på insidan
grillen, sitter i de 2 skruvar som redan finns, och så har jag förlängt original kablarna till de nya fästet.
Tutorna är verkligen inga skönheter men de TUTAR :-(O) HÖGT!

Bild

Bild
av bilman
Suveränt Candypig!Är det en V70-tuta som du har monterat? Kommer att flytta tutan dit! Fått tag på en tuta som ser ut som en 745tuta men med litet svart horn.Kopplade den till befintliga kablar,men det var helt dött.Tänkte kolla om tutans kontakter i ratten var ärjade.petade upp plastlocket,ramlade ur en liten kopparplåtbit.Undrar hur denna lilla bit ska sättas tillbaka i plastlocket? Försökte trycka den i plastlocket men det var omöjligt.I mitten av plastlocket finns en plastplgg.Har den lilla plåtbiten suttit fast i piggen och i så fall hur?
av Candypig
bilman skrev:Suveränt Candypig!Är det en V70-tuta som du har monterat? Kommer att flytta tutan dit! Fått tag på en tuta som ser ut som en 745tuta men med litet svart horn.Kopplade den till befintliga kablar,men det var helt dött.Tänkte kolla om tutans kontakter i ratten var ärjade.petade upp plastlocket,ramlade ur en liten kopparplåtbit.Undrar hur denna lilla bit ska sättas tillbaka i plastlocket? Försökte trycka den i plastlocket men det var omöjligt.I mitten av plastlocket finns en plastplgg.Har den lilla plåtbiten suttit fast i piggen och i så fall hur?
Ja det är från en V70-02, det där med ratten vet jag inte, har aldrig haft isär det men det vet säkert nån annan på detta forum :-)-)
av gnon49
Plåtbiten i tutan går att sätta tillbaka med lite "pill". Råkade ut för samma sak men det gick att sätta plåtbiten i lite spänn och sedan trycka dit alltsammans. Fast inte på första försöket. Trägen vann.
av bilman
Tackar! Funderar på nålspetslimma plåtbiten i plastlocket.Såg att plastpiggen i mitten av plastlocket har lämnat avtryck på baksidan av plåtbiten. Om jag limmar plåtbiten med nålspets exakt på avtrycket i piggen,kan det vara någon lättare lösning?
av gnon49
Bara signalknappen fjädrar när allt är på plats så fungerar det. Har för mig jag tog hjälp av en liten skruvmejsel för att få signalknappen på plats.
av Candypig
bilman skrev:Glömde fråga Candypig:Använde du befintliga kablar i 740 direkt till V70tutan eller blev extra dragningar till batteri/relä? :?:
Jo jag fick göra så att 1 tuta går direkt till bef. kablar och tuta 2 går via en reläkontakt som jag matar med konstant + från batteriet och reläts "matning"/strömförsörjning går till den andra bef. kabeln.

Det var nämligen så att när jag hade båda tutor på bef. kablar hände ingenting, med 1 tuta fungerade det, så jag
var tvungen att köpa ett slutande relä och koppla mellan till den andra tutan.
Användarvisningsbild
av nikco
Du borde köpt två stora j*vla kompressormatade lastbils horn och åka tillbaka till samma besiktnings man! :D

Maskintvätt vet inte mina bilar heller vad de[…]

Fundering på fälgar XC60-2017

Hej, sitter och tänker beställa nya f&au[…]

En ganska vanlig 245:as liv

@DennisCA , Tack så mycket! @errim , Tac[…]

Svenska vägar kräver 60 profil, det &aum[…]