- sön 25 sep 2011, 19:52
Moderator: Moderatorer
bilman skrev:Suveränt Candypig!Är det en V70-tuta som du har monterat? Kommer att flytta tutan dit! Fått tag på en tuta som ser ut som en 745tuta men med litet svart horn.Kopplade den till befintliga kablar,men det var helt dött.Tänkte kolla om tutans kontakter i ratten var ärjade.petade upp plastlocket,ramlade ur en liten kopparplåtbit.Undrar hur denna lilla bit ska sättas tillbaka i plastlocket? Försökte trycka den i plastlocket men det var omöjligt.I mitten av plastlocket finns en plastplgg.Har den lilla plåtbiten suttit fast i piggen och i så fall hur?Ja det är från en V70-02, det där med ratten vet jag inte, har aldrig haft isär det men det vet säkert nån annan på detta forum
bilman skrev:Glömde fråga Candypig:Använde du befintliga kablar i 740 direkt till V70tutan eller blev extra dragningar till batteri/relä? :?:Jo jag fick göra så att 1 tuta går direkt till bef. kablar och tuta 2 går via en reläkontakt som jag matar med konstant + från batteriet och reläts "matning"/strömförsörjning går till den andra bef. kabeln.