Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av FreddanM
Nu blir man kanske med Volvo igen trots allt.......
Har fått ett förslag att byta Grand Cherokeen mot en V70 -04 D5 fd taxi.

Skulle passa rätt bra då jag bytt jobb och behöver en pendlarbil i vinter.
Volvon har rullat 47000 mil, har automat (byttes vid 29000 mil) och ska precis servas med bl a kamremsbyte.
I övrigt bedömmer jag skicket som bruksigt.

Har svårt att bedöma vad Volvon kan tänkas vara värd. Begärs rätt mycket på Blocket, men det
känns som det finns rätt rejäl prutmån.

Behöver man vara rädd för turbo, injektorer och högtryckspump på de lite äldre D5-orna?
Någon som vet hur svårsålda långmilarna är?
Vad är rimligt pris?

Tacksam för input - ska kika noggrannare på bilen imorgon.
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Kolla in bilpriser.se så får du en uppfattning. De gamla D5:orna är mycket driftsäkra bara de servats regelbundet. Priset varierar kraftigt men jag skulle inte ge mer än 25000-30000 beroende på utrustning och vad som fungerar/inte fungerar
av Danielv70
jag gav 28 tusen for min och de är en 03:a som är fullutrustat och som dom hade bytt byte motor och låda och precis gjort kamremsbyte den hade rullat 52. och då fick jag med 18" fälgar och de jag har fått bytt är bromsar runt om 3 500 kr och båda länkarmarna 3 200 kr och kan bara konstatera att det är en riktigt bra bil och att man inte ska vara rädd för långmilare. Lycka till med ditt köp!
av Danielv70
Kolla om den är chippad eller inte för om den är de så kan pumpen dö efter ett tag om du har otur för att den får jobba för mycket.
av FreddanM
Rätt kantstött med en rejäl spricka i vindrutan plus smutsig både in- och utvändigt.
Ven rätt bra från turbon också.

Nja - blir en rejäl slant emellan om det ska bli affär.
Styrservo V70 2010

Du menar att han fick fel på den nya beh&ari[…]

Det där med att bränslepumpen går […]

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]