Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

I måndags fick min bil nya spolarmunstycken, bytt på garanti. Ännu en gång misslyckades Bilia med att få ordning på detta.

Som ny levererades bilen med duschande munstycken, De nådde knappt över torkarbladens viloläge. Dessa byttes mot munstycken med koncentrerad stråle, två strålar per munstycke. Det lär finans servicemeddelande på denna åtgärd.

Problemet är att den yttre strålen går i luften framför glaset och försvinner över taket vid den vänstra takstolpen. Man skriver i arbetssedeln att man bytt munstycke, Detta är tredje bytet utan att spolningen fungerar acceptabelt. Ska det va så? brukade Sverker säga...

Är detta unikt för min bil? Bara den nedre delen av rutan blir acceptabelt ren, Vilka är era erfarenheter?
P1800 skrev:Hej,

I måndags fick min bil nya spolarmunstycken, bytt på garanti. Ännu en gång misslyckades Bilia med att få ordning på detta.

Som ny levererades bilen med duschande munstycken, De nådde knappt över torkarbladens viloläge. Dessa byttes mot munstycken med koncentrerad stråle, två strålar per munstycke. Det lär finans servicemeddelande på denna åtgärd.

Problemet är att den yttre strålen går i luften framför glaset och försvinner över taket vid den vänstra takstolpen. Man skriver i arbetssedeln att man bytt munstycke, Detta är tredje bytet utan att spolningen fungerar acceptabelt. Ska det va så? brukade Sverker säga...

Är detta unikt för min bil? Bara den nedre delen av rutan blir acceptabelt ren, Vilka är era erfarenheter?
Jag hade också duschmunstycken, byttes efter två veckor - helt obegripligt dåliga
Kan du inte ställa ner strålen som är för hög? Med en nål, jag har justerat mina flera gånger
Sen är frågan i vilken hastighet du gör din test av spolningen, om det är i "normalfart" och den missar rutan, ställ ner den
Desmodue skrev:Jag är nog den ende som har fungerande duschande munstycken.
Det blir fyra horisontella strålar som täcker hela rutan, en uppe och en nere för varje munstycke.

Bara att gratulera kanske, det kanske är fel på dem 8)
Mina fungerar ochså så som dina. Pchså i motorvägsfart fungerar dom. 8)
Mvh,
Kristian
kristianmann skrev:
Desmodue skrev:Jag är nog den ende som har fungerande duschande munstycken.
Det blir fyra horisontella strålar som täcker hela rutan, en uppe och en nere för varje munstycke.

Bara att gratulera kanske, det kanske är fel på dem 8)
Mina fungerar ochså så som dina. Pchså i motorvägsfart fungerar dom. 8)
Mvh,
Kristian
Samma här, jag tycker det ser lite mysigt ut med duschen :D
Samtidigt så blir hela rutan blöt.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]