- sön 25 sep 2011, 23:03
#570302
Hej,
I måndags fick min bil nya spolarmunstycken, bytt på garanti. Ännu en gång misslyckades Bilia med att få ordning på detta.
Som ny levererades bilen med duschande munstycken, De nådde knappt över torkarbladens viloläge. Dessa byttes mot munstycken med koncentrerad stråle, två strålar per munstycke. Det lär finans servicemeddelande på denna åtgärd.
Problemet är att den yttre strålen går i luften framför glaset och försvinner över taket vid den vänstra takstolpen. Man skriver i arbetssedeln att man bytt munstycke, Detta är tredje bytet utan att spolningen fungerar acceptabelt. Ska det va så? brukade Sverker säga...
Är detta unikt för min bil? Bara den nedre delen av rutan blir acceptabelt ren, Vilka är era erfarenheter?
I måndags fick min bil nya spolarmunstycken, bytt på garanti. Ännu en gång misslyckades Bilia med att få ordning på detta.
Som ny levererades bilen med duschande munstycken, De nådde knappt över torkarbladens viloläge. Dessa byttes mot munstycken med koncentrerad stråle, två strålar per munstycke. Det lär finans servicemeddelande på denna åtgärd.
Problemet är att den yttre strålen går i luften framför glaset och försvinner över taket vid den vänstra takstolpen. Man skriver i arbetssedeln att man bytt munstycke, Detta är tredje bytet utan att spolningen fungerar acceptabelt. Ska det va så? brukade Sverker säga...
Är detta unikt för min bil? Bara den nedre delen av rutan blir acceptabelt ren, Vilka är era erfarenheter?
P1800
Hobbybilar: 1800S -64, 1800ES -72, 144GL -74, 262c Bertone -79, 780 Bertone-87 http://www.garaget.org/p1800-64/cars
Bruksbilar: V70N 140hk -02, V70II 2,4d Polestar -10
Hobbybilar: 1800S -64, 1800ES -72, 144GL -74, 262c Bertone -79, 780 Bertone-87 http://www.garaget.org/p1800-64/cars
Bruksbilar: V70N 140hk -02, V70II 2,4d Polestar -10