StringerBell skrev:Camel skrev:Vilka jyckar som själ grillar... :evil:
Jag tycker inte polisen saknar spaningsuppslag i detta fall, jag tror de saknar resurser. :roll:
Trams, de saknar vilja. Skicka några trafikpoliser som ändå bara åker och fiskör för det mesta.
Spaningsuppslag måste man väl anse finnas i detta/dessa fall. Här pågår något som är uppenbart misstänkt. Att det skulle finnas någon annan förklaring än kriminell verksamhet är inte sannolikt. Vad skulle det vara? Polisen borde kunna komma framåt i detta. Det finns kontoinnehavare på tradera för både säljare och köpare, telefonnummer, textinfo i annonser, foton, etc. Jag menar varför fungerar inte samhällets rättsmekanism i detta fall? I andra lägen tar ju sammhället till bryska metoder som att lämna ut IP-nr, etc. Även via telefonnummret borde det vara möjligt att se vem som kontaktat/kontaktats även om själva nummret inte är registrerat.
Jag tänkte först att det är en resurs/prioriteringsfråga från Polisens sida som gör att man säger att "spaningsuppslag saknas". Men jag är nog benägen att hålla med "StringerBell" i att polisen är nog inte intresserad. De har uppställda mål att uppfylla i sin verksamhet och denna typ av brott kanske inte ger lika stor uppklarning/utdelning per nedlagd arbetstimme som viss annan polisverksamhet. :roll: Ju mer man tänker på det ju konstigare blir det.
Jag har också gjort några polisanmälningar genom åren (skadegörelse, stöld, inbrott, mm) men alltid fått samma svar "spaningsuppslag saknas". Inga av de händelser jag polisanmält har polisen bemödat sig med. I flera fall har det funnits ledtrådar. Vem är det som ska skaffa "spaningsuppslag". Är det polisen, brottsoffer eller möjligen någon annan. I fallet med dessa bildelar är väl spaningsuppslaget redan serverat så långt polisen kan kräva enligt min mening.