Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Variosboy
Alltså, ytterligare en gång, vad är det för jävla idioter (ursäkta språket) som köper dessa delar på annons för att "hotta" sina bilar??
Dom måste ju vara helt nollade innanför pannbenet för att inte förstå att det är stulna grejer, eller skiter dom bara i det? Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!
Användarvisningsbild
av rosenlorden
StefanN skrev:Kan man dra några paralleller till alla navkapslar av nya modellen som säljs på Tradera? Folk måste ju ha fått en väldig massa såna över? :???:
Tradera måste vara nya bästa häleristället.. Man kan ju fundera lite över vissa's säljhistorik, som den här som säljer denna fina grill, han måste ha en uppsjö av grillar då han säljer cirka 3 i månaden enligt sin historik... 8)

http://www.tradera.com/Volvo-V70-II-Gri ... _140332275
Användarvisningsbild
av Camel
Vilka jyckar som själ grillar... :evil:

Jag tycker inte polisen saknar spaningsuppslag i detta fall, jag tror de saknar resurser. :roll:

Fick plötsligt en tanke. Man kan ju ta en bit tunn isolerad ledning och färsta i ett litet borrat hål i grillen på lämpligt ställe. Borde gå att ordna utan att det syns. Tråden seriekopplar man med huvkontakten till larmet. :idea:

Förhindrar inte åverkan men när ledningen går av går i alla fall larmet igång. Bäst vore förstås om man kunde förhindra hela gärningen men det blir väl svårt. Jag har inte kollat men ledningen kanske kan vara rätt lång och gå genom flera små borrade hål? Jag grep bara efter ett halmstrå. :wink:
av oldtimersmc
Har nu tippsat Aftonbladet om "polisen ser på" annonsören har den 20/9 lagt upp 2st nya fina annonser där han säljer 8st grillar, lär ha kostat försäkringsbolagen ca 40 000kr å fixa till skadorna som uppstod då grillarna avlägsnades
Användarvisningsbild
av StringerBell
Camel skrev:Vilka jyckar som själ grillar... :evil:

Jag tycker inte polisen saknar spaningsuppslag i detta fall, jag tror de saknar resurser. :roll:
Trams, de saknar vilja. Skicka några trafikpoliser som ändå bara åker och fiskör för det mesta.
rosenlorden skrev: http://www.tradera.com/Volvo-V70-II-Gri ... _140332275
Helt makalöst. "Domindo" säljer praktiskt taget uteslutande saker som kan plockas av bilar. Fr.a. centrumkåpor till fälgarna.

En köpare skriver som kommentar "lite missvisande bild då dom ej va nya i kartong men annars allt bra". Precis: bilden på Tradera visar en förpackning med centrumkåpor men han skickar lösa, beg. stulna kåpor.
Användarvisningsbild
av Camel
StringerBell skrev:

Trams, de saknar vilja. Skicka några trafikpoliser som ändå bara åker och fiskör för det mesta.
Spaningsuppslag måste man väl anse finnas i detta/dessa fall. Här pågår något som är uppenbart misstänkt. Att det skulle finnas någon annan förklaring än kriminell verksamhet är inte sannolikt. Vad skulle det vara? Polisen borde kunna komma framåt i detta. Det finns kontoinnehavare på tradera för både säljare och köpare, telefonnummer, textinfo i annonser, foton, etc. Jag menar varför fungerar inte samhällets rättsmekanism i detta fall? I andra lägen tar ju sammhället till bryska metoder som att lämna ut IP-nr, etc. Även via telefonnummret borde det vara möjligt att se vem som kontaktat/kontaktats även om själva nummret inte är registrerat.

Jag tänkte först att det är en resurs/prioriteringsfråga från Polisens sida som gör att man säger att "spaningsuppslag saknas". Men jag är nog benägen att hålla med "StringerBell" i att polisen är nog inte intresserad. De har uppställda mål att uppfylla i sin verksamhet och denna typ av brott kanske inte ger lika stor uppklarning/utdelning per nedlagd arbetstimme som viss annan polisverksamhet. :roll: Ju mer man tänker på det ju konstigare blir det.

Jag har också gjort några polisanmälningar genom åren (skadegörelse, stöld, inbrott, mm) men alltid fått samma svar "spaningsuppslag saknas". Inga av de händelser jag polisanmält har polisen bemödat sig med. I flera fall har det funnits ledtrådar. Vem är det som ska skaffa "spaningsuppslag". Är det polisen, brottsoffer eller möjligen någon annan. I fallet med dessa bildelar är väl spaningsuppslaget redan serverat så långt polisen kan kräva enligt min mening.
av oldtimersmc
Camel skrev:
StringerBell skrev:

Spaningsuppslag måste man väl anse finnas i detta/dessa fall. Här pågår något som är uppenbart misstänkt. Att det skulle finnas någon annan förklaring än kriminell verksamhet är inte sannolikt. Vad skulle det vara? Polisen borde kunna komma framåt i detta. Det finns kontoinnehavare på tradera för både säljare och köpare, telefonnummer, textinfo i annonser, foton, etc. Jag menar varför fungerar inte samhällets rättsmekanism i detta fall? I andra lägen tar ju sammhället till bryska metoder som att lämna ut IP-nr, etc. Även via telefonnummret borde det vara möjligt att se vem som kontaktat/kontaktats även om själva nummret inte är registrerat.

Jag tänkte först att det är en resurs/prioriteringsfråga från Polisens sida som gör att man säger att "spaningsuppslag saknas". Men jag är nog benägen att hålla med "StringerBell" i att polisen är nog inte intresserad. De har uppställda mål att uppfylla i sin verksamhet och denna typ av brott kanske inte ger lika stor uppklarning/utdelning per nedlagd arbetstimme som viss annan polisverksamhet. :roll: Ju mer man tänker på det ju konstigare blir det.

Jag har också gjort några polisanmälningar genom åren (skadegörelse, stöld, inbrott, mm) men alltid fått samma svar "spaningsuppslag saknas". Inga av de händelser jag polisanmält har polisen bemödat sig med. I flera fall har det funnits ledtrådar. Vem är det som ska skaffa "spaningsuppslag". Är det polisen, brottsoffer eller möjligen någon annan. I fallet med dessa bildelar är väl spaningsuppslaget redan serverat så långt polisen kan kräva enligt min mening.

Det skulle vara helt fantastiskt och få höra när han förklarar sig för krim hur han kommit över grillarna i den omfattningen som han har, när han skall visa vilken skrot han knäcker extra på och hur en skrot kan ha enså stor samling men prima grillar.
Sök på bildelsbaren efter en ny grill då kammar du noll.
Skall snacka med en blå och höra hur man resonerar kring fikabordet på stationen
av Cox
Farbror blå, har inte resurser att bry sig i några grillar som försvunnit.
Finns alvarligare brott som bara skrivas av med motivering spaningsuppslag saknas. Detta trots man har serverat bevis på silverfat till farbror blå.....
Användarvisningsbild
av StringerBell
Cox skrev:Farbror blå, har inte resurser att bry sig i några grillar som försvunnit.
Finns alvarligare brott som bara skrivas av med motivering spaningsuppslag saknas. Detta trots man har serverat bevis på silverfat till farbror blå.....
Medborgargarden nästa.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 19

I några veckor har jag haft problem med att […]

Elpriset

Finns det inga små kinesiska kärnreakto[…]

Blinkande ljus