Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av custro
Hoppas nån kan hjälpa mej, har en S40 2.0T -99 som ibland inte vill starta, i torsdags startde den inte på morgonen, föröskte när ja kom hem efter jobbet vid tre, startade inte då heller. Batteriet drog även ur då. Åkte upp med den till Volvo verkstaden, de tog in den dan efter då startade den för dom med hjälp av starthjälp. De hittade inget fel, fick tillbaka bilen igen. Startade inte på två första försöken när ja skulle därifrån men på tredje gick den igång.

Idag ca 18.00 gick ja ner o startade bilen på första förösket, åkte iväg o var borta till 2100, skulle starta bilen men den gick inte igång.. Startmotorn går runt men sen händer de inget mer.. nån som har nån aning vad som kan vara fel?

Jobbigt o inte kunna lita på bilskrället... :(
av custro
Ville bara tacka för att ingen ens föröskt hjälpa mej. Var iaf styrenheten och nycklarna som skulle bytas.
av In Flames
Får du hjälp att stoppa gaffeln i mun åxå?
Varför låta så med den attityden som att du bara kräver hjälp?
Tänkt på att ingen kanske hade nån aning om vad det var för fel?

Bra att det löste sig iaf
:D
av Frigge
custro skrev:Ville bara tacka för att ingen ens föröskt hjälpa mej. Var iaf styrenheten och nycklarna som skulle bytas.

Detta är ett Forum ,INGEN har betalt för att hjälpa dig eller någon annan.
Fortsätter du med den attityden så kommer du inte få någon hjälp även i framtiden.

/Fredrik
av Askel
har samma fel på min V40 T4. Ibland startar den direkt, ibland får man försöka ett tag. Hur mycket kostade det? Jag ska till Volvo den 11 oktober.
Användarvisningsbild
av MartinS
Askel skrev:har samma fel på min V40 T4. Ibland startar den direkt, ibland får man försöka ett tag. Hur mycket kostade det? Jag ska till Volvo den 11 oktober.
Vad har du för årsmodell? Är den svårstartad när den är varm, eller när den är kall?

/Martin
av Askel
-98 års modell.
Det kvittar om motorn är varm eller kall. Ibland startar den direkt, ibland på andra eller tredje försöket och ibland får man hålla på ett tag. Verkar vara nåt glapp nånstans.
Användarvisningsbild
av henka35
Ett tips:

Byt batterikabelskona på batteriet. En kompis V40 2.0T -01 hade samma fel. Vi bokserade den till Volvo igår. Nu går den som en klocka igen. Hans kabelskor var väldigt angripna, vilket skapade dålig kontakt.

/Henrik
av Askel
henka35 skrev:Ett tips:

Byt batterikabelskona på batteriet. En kompis V40 2.0T -01 hade samma fel. Vi bokserade den till Volvo igår. Nu går den som en klocka igen. Hans kabelskor var väldigt angripna, vilket skapade dålig kontakt.

/Henrik
Hmm, då hoppas jag det är det felet. Jag gissar att det inte skulle ha nåt att göra med glapp i körprogramen oxå? (det fattar inte alltid att jag har sportläget inkopplat)

edit:
startade en egen tråd om det nu.
av Askel
NU..! efter mycket om och men har bilen lagats. Till slut hittade verkstaden felet. Antennringen i tändningen var sliten och behövde bytas. Känns skönt att äntligen ha fått det fixat. Och problemet med sportprogramet verkar vara oxid i kontakten eller nåt. Har satt på å stängt av det jättemycket när jag kör å nu verkar det funka problemfritt.

Det är service på mindre ort, lå[…]

Jag testadeatt att trycka i lite mer gas, hjä[…]

Sätta en slang på avtappningen i block[…]

Jag har fått ihop den för hand, men d&[…]