Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Camel
+9 och regn just nu på min plats i Småland. Ja, vinter med snö blir det nog i år också så småningom. De senaste två vintrarna har jag skottat taket på kåken. Har aldrig hänt förut. Det har varit 70-80 cm snö i trädgården och ca 50 cm på taket båda vintrarna. Mycket mer i drivbildningar. Inget märkvärdigt för er i norr, det vet jag. Men här i Småland är klassningen på många hus endast ca 150 kg/m2 snölast. Det blir det ungefär med 50 cm snö som har en densitet på ca 300 kg/m3.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Fast det säkraste tecknet på att vintern har kommit är ju när trådarna om krånglande dieselvärmare dyker upp... 8)
av llesrof
pergrein skrev:Ja, nu (igår kväll) kom dom första snöflingorna här uppe i Gällivare för denna vinter men det var inget som fastnade på backen. Just nu har vi ca:4 grader ute och förra veckan på nätterna hade vi ner till -5 grader.

Så nu är inte vinter långt borta för oss här uppe :lol:

Mvh
Per
Fy fan. Jag hade gått och hängt mig om jag vart tvungen att bo där uppe i norr :mrgreen:
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Så sant så, +1 grad och snöande igår på väg från Gällivare :roll: Får leta fram vinterdäcken inom ett par veckor..

/Kalle
Användarvisningsbild
av Ticken
Woooohooo! Och jag som åker bakhjulsdrivet! Fy faaaan vad tråkigt det är med vinter då!

(Ironivarning)

Bild
(Nej, det är inte min 940 på bilden. Men visst inbjuder den till vissa idéer?)

/Ticken
Användarvisningsbild
av vetten
Usch inte vinter nu igen fast jag vet att den är oundviklig :-O)

Men gillar den gör jag inte :(

Tur att jag kan falla tillbaka på min RAV4 när den kommer och ställa in sommarbilen.

Gilla vintern ?:-/ Nej det gör jag inte men jag får väl stå ut med den ännu en gång och i år har jag verkligen sätt till att vedförrådet är tillräckligt stort, så behöver jag bara se till att den är sågad och klar.

Ni vet väl att elda med ved värmer massor av gånger.

Först ska den hem, sen ska den sågas i lagom bitar, sen ska den bäras in och först då ger den inomhusvärme, så varm blir man flera gånger och jag har hittills inte hittat något som är så skattebefriat som vedeldning, allafall om man kan köpa den "svart" :oops:
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Woooohooo! Och jag som åker bakhjulsdrivet! Fy faaaan vad tråkigt det är med vinter då!
Det är ju med bakhjulsdrivet det är roligt, men det var väl det du menade. :mrgreen:

Mvh GK
Användarvisningsbild
av Ticken
Jajjemen.

/TIcken
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 190