Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Alfredo
Tack Stefaan T5
Sökte via nätet åtskilliga timmar efter kablar men här i Finland men här verkar dom inte lägga undan dessa som i Sverige.
Sökte och hittade i Sverige på bildelsbasen Pär Svensons Bildemontering W 152 521 som borde passa?
Någon som kan dubbel kolla?
Användarvisningsbild
av Camel
Svårt att veta säkert vad Pär Svensons Bildemontering menar för kabelhärva.
KABELHÄRVA, VOLVO 850 -96
5DR CBI 2,3T T5 AUTOMAT
TILL MOTOR AUTOMAT

Jag tolkar det som att det endast är härvan som går till motorn och växellådan. Det är väl den härvan som är brandskadad på din bil antar jag? Att det är till en 2,3 i stället för 2,0 borde vara ok.
Användarvisningsbild
av Alfredo
Tack Camel. Ja ialla fall värst, skulle vilja få klarhet i om det finns andra kablar som inte har med motor v-låda i denna kabelstam såsom belysning eller annat.
Användarvisningsbild
av Camel
I kabelstammen för modell 1995 till motor o vxl-låda finns ledningar för bl.a. följande funktioner:
-Matning till styrmodul
-Matning till växelväljarswitch
-D+ från generator (Laddningslampa)
-Oljetrycksgivare
-Hastighetsmätare
-Backljus
-Styrström startmotorsolenoid
-Solenoid A/C
-Turbostyrventil
-ODB Diagnostik

På modell 1996 har signalerna till hastighetsmätaren och ODB diagnostik utgått ur stammen, men de övriga funktionerna finns kvar med samma ledningsfärger. Undantaget turbostyrventilen som har annan ledningsfärg.

@Alfredo: Jag PM:ar om skillnaderna.
Användarvisningsbild
av Alfredo
Då är jag nog färdig att beställa ifrån Sverige, hittade inget i Finland. Från bildemontering Jan Solstad produkt motor Kabelhärva W24374 så får man se vad som fattas, en liten början i alla fall. Årsmodell och auotomat stämmer....
av *pettson*
Dom flesta skrotar plockar inte ur elen. Vilket gör att du väl kan besöka närmaste bilskrot hemma vid dej och berätta vad du vill ha? Du lär förmodligen få gå ut och plocka bort det själv. Vilket i sin tur gör att du då vet hur det ska se ut när det är helt. Att plocka ur det själv gör att man kan ta dom anteckningar man vill för att sen få stöd av det när man monterar i sin egen bil.
Användarvisningsbild
av Alfredo
Uppskattar stort att Du Pettson lade Din syn på saken. Verkar inte finnas någon 850 på någon bildemontering i Mellersta Finland. Turbo med auotomat är ännu ovanligare kombination, ett skäl till att det är svårt att få tag på är att härvan följer med motorn när den säljs men måste vara många defekte motorer som inte går att sälja.
Fortsättning följer.....
Användarvisningsbild
av Alfredo
Säljaren fick inte fram den från lagret på fredagseftermidagen, tar upp saken på måndag. Skulle annars passa klockrent enligt Volvo!
Senast redigerad av 1 Alfredo, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Alfredo
Kabelhärvan nu beställd och det kommer hela bilens kabelhärvor med relän mm. Behöver skaffa fläkten till kylaren som ju är lättare att få tag på, något att tänka på mer än Jag har systemet med automatisk inställning ecc. Från en 95 eller 96 antagligen eller passar alla?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12
Volvo Selekt garanti

Tyvärr verkar det svårt att hitta offic[…]

Verkar ha kollat mer eller mindre allt man kan. &A[…]

Skulle nog köpt en ny kamaxelgivare förs[…]

Ljusreglage problem

Hej alla Kikar lite på en XC90 D5 AWD 2016 […]