NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av opA
CrossFireX skrev:Kan ta bild idag eller i morgon på hur de lyser, om du vill.
Upp med bild ! :)
Tagit lite bilder, syns kanske inte så bra men har inte mycket tid att redigera och grejs. Men jag kan lova dig att de lyser VÄLDIGT starkt och VITT! Har du de runda dimljusen (http://www.vparts.se/bilder/artiklar/091107-02.jpg är det bara att plocka ur dem och installera DRL ljusen. Är väldigt nöjd!

Bilder:
Bild

Bild

Direkt länk:
http://img718.imageshack.us/img718/6664/dsc0312o.jpg
http://img834.imageshack.us/img834/3494/dsc0324ct.jpg
Senast redigerad av 1 CrossFireX, redigerad totalt 0 gånger.
Varför inte bara sätta i diodlampor i de befintliga dimljusen i stället för att behöva byta ut armaturerna?
KKR skrev:Varför inte bara sätta i diodlampor i de befintliga dimljusen i stället för att behöva byta ut armaturerna?
Lyser VERKLIGEN inte likadant, och dessutom är det mycket fulare. Dessa lyser enormt mycket! ;)
Jaha. Men om de lyser "enormt mycket" så måste de väl göras omöjliga att ha tända nattetid. Alltså räcker det väl inte att bara byta armaturerna, utan de måste ha en ljussensor också så de inte kan tändas och blända på natten. Och vad jag hört går det inte att installera sådana i äldre bilar. Men om jag har fel skulle jag vara tacksam för att få reda på vem som kan installera ett sådant system som Bilprovningen godkänner. Eftersom jag bara använder dimljusen som "varselljus" så har jag monterat dioder.
KKR skrev:Jaha. Men om de lyser "enormt mycket" så måste det väl vara omöjliga att ha tända nattetid. Alltså räcker det väl inte att bara byta armaturerna, utan de måste ha en ljussensor också så de inte kan tändas och blända på natten. Och vad jag hört går det inte att installera sådana i äldre bilar. Men om jag har fel skulle jag vara tacksam för att få reda på vem som kan installera ett sådant system.
Nu hänger jag inte med alls.

Nya bilar: De har "ABL" vredet, fast istället för "ABL" står det "A". Sätter man den på "A" så släcks halvljus och parkeringsljus och så tänds DRL när det är ljust ute, sedan stängs de automatiskt av när det blir mörkt och då tänds halvljus och parkeringsljus igen. Detta går inte att installera på äldre bilar.

Du ska dessutom INTE ha DRL tända på natten!? Jag använder de istället för halvljus på dagen. Sätter på parkeringsljus och sätter på dimljus (DRL), men gör det endast om det är ljust ute. Kabeln från original dimljus, används till DRL lyktorna.

Man ska endast ha DRL lampor tända på DAGEN. Finns ju dock människor med mindre hjärnkapacitet som kör med dimljus+halvljus eller DRL+halvljus på natten......
Senast redigerad av 1 CrossFireX, redigerad totalt 0 gånger.
Jag är helt med på det du skriver. Jag gör så också, parkering och dimljus/dioder. Det jag menade var att om de lyser enormt starkt så tror jag Bilprovningen kommer ha synpunkter på att de GÅR att tända på natten. Man kan givetvis ta ur säkringen vid besiktningen. Dessutom tycker inte jag att dioder i dimljusen är så mycket fulare så det motiverar merpriset för att byta hela armaturen.
Uppdatera mjukvaran

Jag har haft serviceavtal tills bilen blivit minst[…]

Klockfjäder/kontaktrulle????

Har forskat lite i det här då jag snart[…]

Elbilsräckvidd hit och elbilsräckvidd d[…]

Hoppas att det inte blev allt för dyrt fö[…]