KKR skrev:Jaha. Men om de lyser "enormt mycket" så måste det väl vara omöjliga att ha tända nattetid. Alltså räcker det väl inte att bara byta armaturerna, utan de måste ha en ljussensor också så de inte kan tändas och blända på natten. Och vad jag hört går det inte att installera sådana i äldre bilar. Men om jag har fel skulle jag vara tacksam för att få reda på vem som kan installera ett sådant system.
Nu hänger jag inte med alls.
Nya bilar: De har "ABL" vredet, fast istället för "ABL" står det "A". Sätter man den på "A" så släcks halvljus och parkeringsljus och så tänds DRL när det är ljust ute, sedan stängs de automatiskt av när det blir mörkt och då tänds halvljus och parkeringsljus igen. Detta går inte att installera på äldre bilar.
Du ska dessutom INTE ha DRL tända på natten!? Jag använder de istället för halvljus på dagen. Sätter på parkeringsljus och sätter på dimljus (DRL), men gör det endast om det är ljust ute. Kabeln från original dimljus, används till DRL lyktorna.
Man ska endast ha DRL lampor tända på DAGEN. Finns ju dock människor med mindre hjärnkapacitet som kör med dimljus+halvljus eller DRL+halvljus på natten......