- tor 22 sep 2011, 20:22
Den är alltså (fortfarande) sämre än en manuell låda?
Varför skall jag jämföra med en MY2009, frågan var väl om dagens Geartronic är något att betala extra för?
Om Geartronic var 20 000:- billigare och drog 10% mindre kanske den vore ett alternativ, men....
Men smaken är som baken, automatlåda och AWD har ungefär samma merkostnad i inköp och förbrukning och det finns tydligen folk som hellre väljer automatlåda. Jag är inte en av dem. :mrgreen:
Momentum skrev:Så MY12 är så otroligt bättre än de MY11 jag har provkört? Det är samma generation av låda, jämför en MY2009 och en >MY2011
Den slirar inte alls och växlar inte ned när man valt växel manuellt? Tycker nog inte att det slirar annat än när det bör slira
Har man valt växel manuellt skall den varken slira eller växla själv! Lock-up?
Den stjäl väl inte heller någon effekt och inte heller ger den ökad bränsleförbrukning? Klart det gör, den har ju en momentomvandlare och väger mera än den vanliga lådan
Merkostnaden på ungefär 17 000:- är säkert borta också! Ja den kostar 9900 nu i en V70
Den är alltså (fortfarande) sämre än en manuell låda?
Varför skall jag jämföra med en MY2009, frågan var väl om dagens Geartronic är något att betala extra för?
Momentum skrev:Om du kan få fram någon sådan bil med liknade prisbild så är det väl ok att jämföraDen jämförelse jag gör är mot en billigare och snålare manuell låda.
Om Geartronic var 20 000:- billigare och drog 10% mindre kanske den vore ett alternativ, men....
Men smaken är som baken, automatlåda och AWD har ungefär samma merkostnad i inköp och förbrukning och det finns tydligen folk som hellre väljer automatlåda. Jag är inte en av dem. :mrgreen:
PV 544 S 1963
TESLA Model 3 LR 2021
TESLA Model 3 LR 2021