Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

kebabpizza skrev:Jag slängde ur originalstereon á la 90-tal och tryckte i en Kenwood med BT och USB istället och det har jag absolut inte ångrat på. "På köpet" fick jag handsfree också.
Men hur ser det då ut? Jag fick för mig att formen på den stereo som sitter där är ganska speciell? Sen har känns det dessutom som att befintlig stereo är relativt bra förutom då avsaknaden av USB?
Jag köpte min DMC utan någon som helst referens om den. Jag gjorde en chansning helt enkelt. Hade den vart värdelös från första början så fanns öppet köp och jag hade skickat tillbaks den. Att komma under 1 000 kr med frakt för denna utrustning är nog svårt.

Här är garantin som lämnas där jag köpte min DMC.

Om du väljer att utnyttja öppet köp står du som kund för frakten.

Är varan defekt eller fellevererad står vi givetvis för frakten, vi ersätter för dina utlägg, billigaste fraktsätt gäller.

Vid defekt vara, kontakta oss via mail eller telefon så skickar vi en ersättningsvara samt upprättar ett ärendenummer, skicka inga varor före du varit i kontakt med oss.

Returnerar du ej din reklamation inom 14 dagar debiteras du med produktens fulla pris.
niborZ skrev:Jag köpte min DMC utan någon som helst referens om den. Jag gjorde en chansning helt enkelt. Hade den vart värdelös från första början så fanns öppet köp och jag hade skickat tillbaks den. Att komma under 1 000 kr med frakt för denna utrustning är nog svårt.

Här är garantin som lämnas där jag köpte min DMC.

Om du väljer att utnyttja öppet köp står du som kund för frakten.

Är varan defekt eller fellevererad står vi givetvis för frakten, vi ersätter för dina utlägg, billigaste fraktsätt gäller.

Vid defekt vara, kontakta oss via mail eller telefon så skickar vi en ersättningsvara samt upprättar ett ärendenummer, skicka inga varor före du varit i kontakt med oss.

Returnerar du ej din reklamation inom 14 dagar debiteras du med produktens fulla pris.
Aha, då kanske jag också ska slå till på det där. Hur lyckades du dra sladdarna under konsolen till facket under armbågen? Var det mycket jobb? Menar du att ljudet är minst lika bra som om man hade spelat en CD skiva i stereon?
Ljudet är lika bra som när jag spelar från ordinarie cd:n, både via USB & aux. Just nu iaf :)
Tycker inte att det ska vara så mycket som kan gå sönder, men man vet aldrig.

Man behöver ju inte dra allt ända till mittenfacket om man inte vill. Kan tex. bara ha DMC boxen liggandes i handskfacket, då går det nog väldigt snabbt att få allt klart.
Här har du en mycket bra Guide annars ---> http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 42&t=61837
Notera: att USB kabeln och aux kablarna är köpta i efterhand då original var för korta för att nå till mittenfacket.

För mig tog det en förmiddag att få klart, då var jag på jobbet samtidigt. Så det går nog snabbare om man får köra på i ett.

Om jag hinner kan jag spela in en liten filmsnutt ikväll, det speglar säkert inte ljudet rättvist men du kanske får ut något av det.
Bild

Originalstereon är säkert bra, men bakkanalerna var brända (satt ett original slutsteg, kan ju ha varit fel på det också) så det var bara fram som det lät, så i en jämförelse med att bara spela fram så vinner Kenwooden i alla fall både ljud- och volymmässigt, trots att den spelar utan slutsteg.
kebabpizza skrev:Bild

Originalstereon är säkert bra, men bakkanalerna var brända (satt ett original slutsteg, kan ju ha varit fel på det också) så det var bara fram som det lät, så i en jämförelse med att bara spela fram så vinner Kenwooden i alla fall både ljud- och volymmässigt, trots att den spelar utan slutsteg.
Tack för bilden men nja, de där tycker jag inte ser så fint ut. Men visst säljer man HU stereon så tvivlar jag inte på att man till och med kan göra en liten hacka på det(vilket jag gjorde på förra S70in)
niborZ skrev:Ljudet är lika bra som när jag spelar från ordinarie cd:n, både via USB & aux. Just nu iaf :)
Tycker inte att det ska vara så mycket som kan gå sönder, men man vet aldrig.

Man behöver ju inte dra allt ända till mittenfacket om man inte vill. Kan tex. bara ha DMC boxen liggandes i handskfacket, då går det nog väldigt snabbt att få allt klart.
Här har du en mycket bra Guide annars ---> http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 42&t=61837
Notera: att USB kabeln och aux kablarna är köpta i efterhand då original var för korta för att nå till mittenfacket.

För mig tog det en förmiddag att få klart, då var jag på jobbet samtidigt. Så det går nog snabbare om man får köra på i ett.

Om jag hinner kan jag spela in en liten filmsnutt ikväll, det speglar säkert inte ljudet rättvist men du kanske får ut något av det.
Låter bra! Hur är det med katalog strukturen? Hur ska den se ut och kan man byta katalog? Man tycker ju att det borde gå att göra då men borde kunna byta CD på en CD växlare?
Jag har nu taget en titt på detta och det är sant som det är sagt, det finns par olika modeller att välja på. Ex så hittade jag denna : http://caraudiosecurity.com/shop/produc ... 14831.html

Priset är ca 700 kr plus frakt. Dock är det svårare att hitta någon som lyckats få denna att fungera.

Det enda jag egentligen har emot den du(niborZ) köpt är att vad händer om företaget bakom försvinner? Verkar ju inte vara så stort direkt? Men visst köper jag denna som jag tittat på så får man väll skicka enheten jorden runt för att få den utbytad/lagad.
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]