Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av para
Hur påverkas Xenon-ljusen? Behöver dem också kalibreras efteråt?
Användarvisningsbild
av v70r awd 04
para skrev:Hur påverkas Xenon-ljusen? Behöver dem också kalibreras efteråt?
du får nog ställa upp dom lite ställ dig mot en vägg och markera var du har höjden på lysena innan du sänker så är det bara att ställa dig på samma ställe efteråt och skruva lite
Användarvisningsbild
av Måsen
Har lagt upp 2 bilder (före/efter) sänkning i all enkelhet. Jag hade dock inte tid att tvätta och fixa + att min vettiga digitalkamera är utlånad.

Nåja, fjädrarna var från Lesjöfors, sänker 30 mm och kostade 1064:- +moms.
Tyckte det blev lagom, både stötigheten ;-) och utseendet.

http://web.telia.com/~u49906130/
av para
Måsen:
Snyggt! Jag har samma färg på min V70, blir riktigt bra när den är nytvättad!
Funderar på att sänka min men behöver lite "motivation". Lägg gärna upp fler bilder om du har. Monterade du fjädrarna själv? Skrapar däcken i något vid fullt rattutslag? Är det 17" du har?
Fick ett nytt pris hos SAM nu på 4500:- monterat o klart MEN dom har inga fjädrar hemma sen i slutet av april...
Användarvisningsbild
av Måsen
Jag monterad fjädrarna tillsammans med en kompis, (som är bilmekaniker) så det gick smidigt :-)
Jag har dock inte gjort en "riktigt" 4-hjulsmätning ännu, det får dom fixa på Volvo med sitt laserinstrument.

Fälgarna är 17" från S60, och ja de tar i lite vid fullt rattutslag, men det har inte med sänkningen att göra, det hade dom gjort iaf. Jag vet inte varför den tidigare ägaren köpte S60-fälgar, men det blev snyggt ihop.

Om bara frugan kan vara lite försiktig så får det vara som det är, jag är inte så glad åt spacerplattor och dyliga anordningar. Alternativet är väl att sälja fälgarna och skaffa några som passar perfekt istället.

På önskelistan står ju en PPC från BSR också, och båten måste fixas snart, det är mycket nu...Vi får se hur det blir. Jag är dock rätt nöjd som det är.

Jag lägger kanske upp lite mer bilder när jag fått lite puts på grejorna, och tillbaka min kamera.
av para
Var på SCT i Kungälv (http://www.sct-tuning.com/) igår och sänkte min V70 35-40mm. Blev bättre än jag trodde. Inget hjuliskrap vid fullt rattutslag trots 235/40-18" och den går precis över fartguppen hemma på gatan. 1500:- för monteringen känns ok men 3200:- för fjädrarna (H&R) var väl lite i överkant.
av JimmyK
Måsen skrev:Jag monterad fjädrarna tillsammans med en kompis, (som är bilmekaniker) så det gick smidigt :-)
Jag har dock inte gjort en "riktigt" 4-hjulsmätning ännu, det får dom fixa på Volvo med sitt laserinstrument.

Fälgarna är 17" från S60, och ja de tar i lite vid fullt rattutslag, men det har inte med sänkningen att göra, det hade dom gjort iaf. Jag vet inte varför den tidigare ägaren köpte S60-fälgar, men det blev snyggt ihop.

Om bara frugan kan vara lite försiktig så får det vara som det är, jag är inte så glad åt spacerplattor och dyliga anordningar. Alternativet är väl att sälja fälgarna och skaffa några som passar perfekt istället.

På önskelistan står ju en PPC från BSR också, och båten måste fixas snart, det är mycket nu...Vi får se hur det blir. Jag är dock rätt nöjd som det är.

Jag lägger kanske upp lite mer bilder när jag fått lite puts på grejorna, och tillbaka min kamera.
Använde ni något special verktyg vid bytet av fjädrarna? var det svårt?

//Jimmy

Det är för att ingen använder de[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda.

Fläkten startar för att vädra ut mj[…]

Kan även fylla i, iom att TS hade Torx som up[…]