- ons 23 aug 2006, 19:53
#56697
det är ju samma risk att det är ett fabrikationsfel på den nya, en gammla vet man ju at den funkar.
det är oerhört ovanligt att dom pajar efter så få mil!
_Rick_ skrev:Carman: Bilen är inte skruvad.Jag tycker fortfarande att man inte behöver byta spännare i onödan!!!
Han har servat den hos Bilia Sisjön hos 'vår' Tekniker där. Efter konstens regler. 2003 hade den gått 12000 mil och då byttes remmen på servicen. Nu när den gått 19000 mil så står han där med havererad topp.
Det är väl fortfarande var 5:e år eller var 12000:- mil som en B5234T6 av 1998 års modell skall byta rem.
Remspännaren är iaf bara skrot. packningarna runt kullagret låg löst nere i kåpan. kulorna med. Remhjulen satt på sniskan.
Helras mao. Visst, det händer inte ofta. Men när det händer är det jävligt surt för kunden :) Jag tänker kräva att de byter pump och spännare när min gått 12000 mil (om jag har kvar bilen). Hellre 4000-6000 i pengar än 20 tusen senare pga ventilsallad.
det är ju samma risk att det är ett fabrikationsfel på den nya, en gammla vet man ju at den funkar.
det är oerhört ovanligt att dom pajar efter så få mil!