- fre 11 aug 2006, 21:38
detta ingår i service, men ej i anpasad service.
kontrollbelysning, funktion, färg & ljushöjd
kontroll spolning, spolmunstycken tolkarblad,samt funktion
kontroll däck, mönsterdjup, snedslitning, skador, separetioner, luft tryck
kontroll oljelekagen, motor, servo, växellåda, drivaxlar, bensin tank m.m.
kontroll bromsar, skador på slangar & rör, bromswiren, funktion handbroms, justering handbroms, kontroll anliggning, skick på broms skivr, funktionsprov på landsväg
kontroll framvagn/bakvagn, bustningarnas skick, ledernas glapp, övriga skador på hjulupphängning, styrväxel, inte & yttre leder.
kontroll motor, vakumslangar, el kablagen, bränsla delar, motorhpphängningar, hjälpagrigat & remar.
kontroll lås. smörjning av lås, gångjärn, dörrstopp, funktionskontroll & kontroll av skick på samma saker.
jag orkar inte, tror ni fattar. på anpasad service kollas endast bromsklodsens tjocklek, samt att man byter olja & cupefilter.
NyMaN! skrev:Har inget protokoll här, men kör lite ur huvet.CarMan skrev:Kan du lista alla sakerna?NyMaN! skrev: Jo, jag sa det till dom att det stod mindre än 1500 mil, men dom sa att det är runt 1500 mil så dom tyckte det var bortkastade pengar att göra en full service.........JAg håller ju inte med!
Och jag håller faktiskt med dom........det är inte speciellt mkt mer dom gör på 3000 mils servicen än vad dom gör på anpassad......
Visst dom kontrollera en massa småsaker, men det är ju inga stora saker som skiljer.
Däremot så skiljer det ca: 2000:- i pris på dom olika servicarna :!: :!:
det är ju gasnka mycke mer man gör på en riktig service, mot en anpasad!
detta ingår i service, men ej i anpasad service.
kontrollbelysning, funktion, färg & ljushöjd
kontroll spolning, spolmunstycken tolkarblad,samt funktion
kontroll däck, mönsterdjup, snedslitning, skador, separetioner, luft tryck
kontroll oljelekagen, motor, servo, växellåda, drivaxlar, bensin tank m.m.
kontroll bromsar, skador på slangar & rör, bromswiren, funktion handbroms, justering handbroms, kontroll anliggning, skick på broms skivr, funktionsprov på landsväg
kontroll framvagn/bakvagn, bustningarnas skick, ledernas glapp, övriga skador på hjulupphängning, styrväxel, inte & yttre leder.
kontroll motor, vakumslangar, el kablagen, bränsla delar, motorhpphängningar, hjälpagrigat & remar.
kontroll lås. smörjning av lås, gångjärn, dörrstopp, funktionskontroll & kontroll av skick på samma saker.
jag orkar inte, tror ni fattar. på anpasad service kollas endast bromsklodsens tjocklek, samt att man byter olja & cupefilter.