- mån 16 nov 2009, 09:38
Hej!
Tänkte höra mig för vad ni tror mitt fel på bilen kan bero på.
Det började i söndags morse är jag skulle starta bilen så tog det ovanligt lång tid innan bilen hoppade
igång ca 5 sek, normalt hoppar den igång på direkten. När jag väl fick igång bilen körde jag ca 6mil
problemfritt parkerade i ca 3timmar bilen startade utan problem, åkte samma sträcka igen och
en gång på vägen i en korsining när jag svängde vänster och sedan skulle accelerera upp igen på 2ans
växel så "bubblade" den till en gång sedan gick den fint igen.
Parkerade över natten och imorse var det också segt att starta bilen, och i en rondell när svängde till vänster så "bubblade" den till igen när jag skulle accelerera.
Har bra kräm i batteriet och startmotor snurrar på bra.
Så vad tror ni om detta?
Det jag har funderat på är ev soppafilter, tryckregulator, fukt?
Tacksam för svar.
Säkert massa felstavningar men kort om tid här på jobbet =)
Updatering: Märker att efter kraftigare inbromsningar sedan vid acceleration så rycker bilen till 1-3ggr.
Mvh Janne
Tänkte höra mig för vad ni tror mitt fel på bilen kan bero på.
Det började i söndags morse är jag skulle starta bilen så tog det ovanligt lång tid innan bilen hoppade
igång ca 5 sek, normalt hoppar den igång på direkten. När jag väl fick igång bilen körde jag ca 6mil
problemfritt parkerade i ca 3timmar bilen startade utan problem, åkte samma sträcka igen och
en gång på vägen i en korsining när jag svängde vänster och sedan skulle accelerera upp igen på 2ans
växel så "bubblade" den till en gång sedan gick den fint igen.
Parkerade över natten och imorse var det också segt att starta bilen, och i en rondell när svängde till vänster så "bubblade" den till igen när jag skulle accelerera.
Har bra kräm i batteriet och startmotor snurrar på bra.
Så vad tror ni om detta?
Det jag har funderat på är ev soppafilter, tryckregulator, fukt?
Tacksam för svar.
Säkert massa felstavningar men kort om tid här på jobbet =)
Updatering: Märker att efter kraftigare inbromsningar sedan vid acceleration så rycker bilen till 1-3ggr.
Mvh Janne
Senast redigerad av 1 JanneH, redigerad totalt 0 gånger.
- By Tacksam