PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av Krillex
Tjenare

Har grejat lite med Duetten idag (äkta epa)
Körde in den i garaget för lite svesning osv...
Iaf när jag e färdig o hoppar in för o starta händer ingenting när jag vrider till starten :o
Testade flera gånger hände inte ett sk..
Trodde kabeln hade hoppat av startmotorn elr att celenoiden hade hakat sig men nej
Drog bort ´´startkabeln´´ från startmotorn o drog en separat med tändningen på till batteriet, motorn gick runt o runt men den ville inte starat, startmotorn utesluten iaf
Drog bort första tändstiftet o kolla gnista, ingen gnista alls :evil:
Tändningen va på också
Har även mät o kollat så Tändspolen får ström

Vad kan vara fel ??

Kan det vara något i själva fördelarn (hela fördelarn) som e kasst
Tändstift, brytare, rotor och fördelarlock är bytt

Tacksam för svar då den e till salu dessutom :)

Mvh Krillex
av Krillex
Tackar för svar RM :D

Kollade brytarna idag o den stog fel, stog på 0,2 fast den va inställd på 0,4 för ett bra tagesen
I vilken fall så ändra jag de till 0,4 o testa igen
Fortfarande via min tjuvkoppling, men ingen gnista :(
Ringde en fordonslärare efter hjälp o så han trodde tändspolen va kass, åkte bort till honom för o testa med en annan
Koppla in den drog med tjuvkopplingen igen, motorn går 2 varv sen startar han :D :D :D :D 8)
Så tändspolen va boven, testade o skaka tändspolen, lät som de va någon form av vätska i den, kneppigt :P
Men så felsökte jag mer varför man inte kunde vrida o starta med nyckeln, Duettens instrumentering är jä..... trång men lyckades få upp huvet så såg att kabel som går till startmotorn hade koppat av :)
Med tång o lite kämpande va den på plats :D Jippi o det funkar precis som innan nu me :D

Så kabeln hade koppat av från tändlåset sammtidigt som tändspolen hade gått sönder,

Men nu funkar den :D
Användarvisningsbild
av NickeGubben
Krillex skrev:Tackar för svar RM :D

Kollade brytarna idag o den stog fel, stog på 0,2 fast den va inställd på 0,4 för ett bra tagesen
I vilken fall så ändra jag de till 0,4 o testa igen
Fortfarande via min tjuvkoppling, men ingen gnista :(
Ringde en fordonslärare efter hjälp o så han trodde tändspolen va kass, åkte bort till honom för o testa med en annan
Koppla in den drog med tjuvkopplingen igen, motorn går 2 varv sen startar han :D :D :D :D 8)
Så tändspolen va boven, testade o skaka tändspolen, lät som de va någon form av vätska i den, kneppigt :P
Men så felsökte jag mer varför man inte kunde vrida o starta med nyckeln, Duettens instrumentering är jä..... trång men lyckades få upp huvet så såg att kabel som går till startmotorn hade koppat av :)
Med tång o lite kämpande va den på plats :D Jippi o det funkar precis som innan nu me :D

Så kabeln hade koppat av från tändlåset sammtidigt som tändspolen hade gått sönder,

Men nu funkar den :D

Brytaspetsklacken går torr.
Lägg en fettklick på rotoraxeln
Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]

Plockade bort fläkten o den kändes bra, […]

Laddbox

Zaptec Go

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]