NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kluster
Haha, tyst nu! :lol: Fast...man vet ju aldrig :roll:

Nix, ingenting sånt. Ska jag vara helt ärlig så har jag inte tänkt på något sådant...
av jumu01
Var det snabbare leveranser av nya bilar tidigare?
Lite kuriosa: Jag beställde min nuvarande bil 5/10-07 och fick hämta ut den från ÅF 6/12-07, med tanke på vilka leveranstider det rör sig om i dagsläget! (R)
För mig har inte leveransen varit särskilt lång.? Jag hämtade ut min Volvo V50 Classic Momentum på eftermiddag igår (1 sep) och med det har jag väntat 3 månader. 1 juni beställde jag min bil och prel.lev. V.37. Alltså har de hållit vad de lovat och t.o.m. fått hämta ut min bil 2 veckor tidigare. Såg till och med min bil hos ÅF redan i fredags förmiddag (V.34) :)

Jag beställde Volvo On Call och är bra mycket nöjd med den. Jag beställde också ljud anl. high performence, laminerat glas, stänkskydd och kompass i backspegeln. Jag fick med lite diesel på köpet också. Hade inte fått det men påpekade det till säljaren när jag såg att tanken nästan var torr och tycker andra ska göra det med. Det kan inte vara mycket begärt. Min bil kostade 245 700 :-,betalade kontant 8)

Lycka till med era bilköp och det vore ju konstigt om du inte får bilen nästa vecka
av Kluster
Standard, vad blev det för motor? Grattis till nya bilen! :-)-)

Ja, jag vill ju gärna ha den innan frosten kommer. Typ :wink:
Användarvisningsbild
av SvenB
standard skrev:Jag fick med lite diesel på köpet också.
Fattas bara annat. De senaste 2 bilarna jag köpt har jag fått åka raka vägen ner till bensinstationen och tanka fullt på bilfirmans bekostnad. De tidigare har alltid varit minst halvtankade.
av jumu01
Kluster skrev:Standard, vad blev det för motor? Grattis till nya bilen! :-)-)

Ja, jag vill ju gärna ha den innan frosten kommer. Typ :wink:
Ähhh! Du bor ju i södra Sverige, ni använder väl fortfarande solskyddsfaktor typ 15! :lol:
2011-11-14 beräknas nya pärlan komma! Beställde 2011-08-29.

En V50 D2 classic momentum, Passion red, spider 17", takvinge, alu backspegelkåpor och calite/mörkgrå skinn! Kommer bli grym!

Och så givetvis Volvo on call, så man kan fortsätta sitta och leka med mobiltelefonen!!!!!!!!!!!!!!!!!
av Magic440
henrikjohansson82 skrev:2011-11-14 beräknas nya pärlan komma! Beställde 2011-08-29.

En V50 D2 classic momentum, Passion red, spider 17", takvinge, alu backspegelkåpor och calite/mörkgrå skinn! Kommer bli grym!

Och så givetvis Volvo on call, så man kan fortsätta sitta och leka med mobiltelefonen!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tjusig!! :-)-)
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 47

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740