NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jumu01
Tack Kluster!

Han sa att det var en kampanj så pågår till 5/9, informationen fick jag direkt av säljaren, han sa att det var en kampanj som Volvo kör centralt.

Du har fått vänta länge på din bil nu Kluster och fått flera kontrabesked om leveransdatum, hoppas det stämmer denna gången.
Senast redigerad av 1 jumu01, redigerad totalt 0 gånger.
av Kluster
Börjar bli lite härdad nu :wink: Har väl åkt förbi ÅF x antal ggr för att se om den har stått ute i deras "hage" med bilar men nja, i och för sig svårt att se från en trafikerad 50-väg...

Får väl höra mig för lite när jag träffar min säljare :twisted:
Användarvisningsbild
av Bosa
Och jag har för andra gången, och kanske den sista, avskrivit V50. Faller dels på grund av kopplingen men mest på utrymmet, testade den mindre av de två hundburar jag har och med den i var det tvärfullt i bagageutrymmet. Får bli en V70 2,4D MY10 istället bara jag hittar en med rätt mil, pengar och utrustning.

Kikade faktiskt på en Ford Mondeo igår och den var bra mycket större än jag trodde, kan kanske vara ett alternativ. :)
av jumu01
Bosa skrev:Och jag har för andra gången, och kanske den sista, avskrivit V50. Faller dels på grund av kopplingen men mest på utrymmet, testade den mindre av de två hundburar jag har och med den i var det tvärfullt i bagageutrymmet. Får bli en V70 2,4D MY10 istället bara jag hittar en med rätt mil, pengar och utrustning.

Kikade faktiskt på en Ford Mondeo igår och den var bra mycket större än jag trodde, kan kanske vara ett alternativ. :)
Jag skulle köpt en V70 2.4D före vilken Ford som helst, tycker deras detaljkvalite är under all kritik, men är ingen större Fordanhängare över huvud taget.
av Kluster
Tråkigt att höra, Bosa men hoppas att du hittar det du ska ha! :)
Du får väl se upp för den "vita faran" i Funäs med omnejd till höst :wink:
av Kluster
jumu01 skrev:Vilken sida är det man sedan kan se var i beställningen bilen befinner sig, google på denna sida men fick info att den var stängd!
http://www.volvocars.com/se/footer/page ... sinfo.aspx
På sidan "Min Volvo" så finns min nuvarande bils uppgifter.
https://minvolvo.volvocars.se/order/delivery-status ska du kunna se var byggandet din bil är. Ser du inget har ditt ordernummer inte lagts in i systemet, för du ska både kunna se nuvarande och kommande bil :)
av Kluster
Np! :)

Igår kom tydligen min V50 till ÅF så nästa vecka då.....äntligen kan jag börja räkna DAGAR! 8)
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 47
Felkod B5

Bra beslut att vänta då du nu får[…]

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]