- ons 31 aug 2011, 09:58
Det spelar ingen roll om det finns ASC, DTSC eller vilken annan bokstavskombination som helst. Det går ändå inte att komma undan naturlagarna.
andreas_lofgren skrev: Det där var sant kanske till mitten av 90-talet när BMW lanserade ASC+T. Sedan dess fungerar de utmärkt. Jag har haft både V70II och BMW530 och det är ingen skillnad i framkomlighet mellan dem. Några bakvagnskast blir det inte heller i och med DSC+T.Jag har inte ägt en själv men min pappa har en 318d av 2009 års modell. Jag lånade den i vintras och jag var med om en och annan skräckupplevelse. På en vecka lyckades jag fastna 3 gånger, som tur var så fanns det folk i närheten så jag kunde få putthjälp, dessutom var den livsfarlig i korsningar med mycket trafik eftersom det tog ett antal sekunder från det att man tryckt ner gaspedalen tills det att bilen började åka eftersom det spann på bakhjulen.
I det här läget är det alltid läge för en kontrollfråga: Har du ägt en modernare BMW vintertid?
Det spelar ingen roll om det finns ASC, DTSC eller vilken annan bokstavskombination som helst. Det går ändå inte att komma undan naturlagarna.