- sön 28 aug 2011, 18:04
Vill du diskutera hur jag tänker och om jag är tjurig, eller om jag bara tänker annorlunda än dej av diverse orsaker så är du välkommen att PM:a.
Moderator: Moderatorer
kallessida skrev:fått lite fel på farthållaren, den funkade fint i tisdags men så igår var den helt död...Du kan ju öppna blinkerspaken också och kolla så att det inte är brott på nån tråd.
kollat säkringen men den var hel så tippar på att de är relät eller kontakten där vid bromspedalen som muppar sig...
så är det någon som har bild på VAR kontakten sitter och vad man behöver ta loss för att komma åt den? eller någon som bara kan förklara? hur kollar jag om relät är trasigt?
(har sökt lite men finns så fruktansvärt mycket om farthållar etc. och inget under tips och trix som kunde hjälpa heller)
kallessida skrev:måste bara höra så jag kollade rätt kontakter/givare... trycker jag ned kopplingen eller bromsen så kommer det fram en "pinne" och när jag släpper upp broms/koppling så åker denna in igen, är detta rätt givare jag kollat?Det är 2st vacum ventiler som sitter mot pedalerna (svarta med 1st hård plastslang på varje ventil som är ihop kopplad med varandra med ett t-stycke)går inte att ta miste på.Slangen går vidare genom en gummi genomföring i torped väggen vid broms servot och till pumpen som sitter under batteri hyllan.
Jag har hela tiden förundrat mig att parkerin[…]