Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

har en 740 turbo 90 som inte vill starta å gå.LH2.4 sitter kallstartsspridare under insuget men tror nuvarande bränslebox saknar den parametern. har bytt impulsgivare, knacksensor, tempgivare, tändkablar, fördelarlock och rotor, tändmodul, bränslebox efter bränslebox bytet starta den upp och gick fint men nu är den död igen. den verkar ha en tendens att sura ner sig då stiften blir blöta efter varje misslyckat startförsök. vet inte var jag ska fortsätta. vid sista startförsöket tände den några gånger men inget mer. börjar tröttna på att lägga pengar på delar då de inte blir något resultat.
Senast redigerad av 1 mange240, redigerad totalt 0 gånger.
Du får nog berätta lite mer om vad du egentligen har under huven. Du har t.ex. tydligen bytt bränslebox, vad är det för Boschnummer och var hittade du den i för bil? Har du dragit knacksensorn med rätt moment? Har du provat att starta med hjälp av startgas?

Mvh GK
det är en orignal turbobil dvs b30ft under huven bränsleboxen är bytt till en 962box utan startspärr från att ha varit en 563box. den startade märkligt nog efter boxbytet 3 gånger på samma dag. nu åter igen död. ja jag har haft lös knacksensorn och har inte dragit den med moment vilket moment ska den dras till? kan det vara den som ställer till allt detta?
okej då vet jag det. bilen startade idag, tog ur stiften körde ett tag på starten dom var väldigt sura. satte i torra stift bilen startade direkt gick mycket bra. körde några kilometer stängde av den. gick sedan ut starta upp den igen betydligt trögare denna gång. bilen blir alltså sur. glömde kolla om den hann sätta ngn felkod. kan detta bero på att knackgivaren är dragen med fel moment?
Kan vara så men kolla det, du kanske har dragit den för hårt och då kan den inte göra sitt jobb.

Mvh GK
gnestakalle skrev:Kan vara så men kolla det, du kanske har dragit den för hårt och då kan den inte göra sitt jobb.

Mvh GK
jag ska kolla detta, återkommer när jag dragit den till rätt moment. ska bara jaga rätt på en momentnyckel först.
finns det ngn risk att jag dragit sönder den?har inte vålddragit den men ändå?
Jag tror inte du skadat den, lossa den och dra den sen med rätt moment.

Mvh GK

https://www.m3.se/article/3085074/forsta-bilderna[…]

Stefans 968

Tog en tur i solen igår, bilen kändes j[…]

Tungt lastad 945

Jag hjälpte förre ägaren till min 7[…]

Felkod ecm-2520

Vanligast är att bränslefiltret inte b[…]