- tor 18 aug 2011, 11:31
Min bil har ballat ur!
Det är en V50 2.0D -05a.
Den varvar knappt över 3000 varv!
Känns som turbon lägger av!
Först så kom felet bara ibland och då räckte det att stänga av motorn och starta om så var den normal.
Men nu är felet konstant! Visar inget felmeddelande i displayen i bilen.
Volvo verkstan har kollat och dom vet inte riktigt heller vad felet kan vara.
Har precis gjort stora servicen (24 000) med bl.a. kamrem och partikelfilter byte,
och den hade börjat krångla redan innan denna service. :roll:
Är det någon som vart med om liknande???
Pratade med en kille som "kände" en som hade haft liknande problem med exakt samma bil och motor, och då var det tydligen bränslepumpen som gett upp.
Och då direkt till min nästa fråga: Har min bil bara insprutningspump? Eller har den även matarpump från tanken??
Kan det kanske vara hål i någon slang?
Antar att det kan vara allt från detta till gasspjäll, spridare eller luftmassmätare???
Men om någon varit med om liknande vore jag tacksam för svar!!!
Det är en V50 2.0D -05a.
Den varvar knappt över 3000 varv!
Känns som turbon lägger av!
Först så kom felet bara ibland och då räckte det att stänga av motorn och starta om så var den normal.
Men nu är felet konstant! Visar inget felmeddelande i displayen i bilen.
Volvo verkstan har kollat och dom vet inte riktigt heller vad felet kan vara.
Har precis gjort stora servicen (24 000) med bl.a. kamrem och partikelfilter byte,
och den hade börjat krångla redan innan denna service. :roll:
Är det någon som vart med om liknande???
Pratade med en kille som "kände" en som hade haft liknande problem med exakt samma bil och motor, och då var det tydligen bränslepumpen som gett upp.
Och då direkt till min nästa fråga: Har min bil bara insprutningspump? Eller har den även matarpump från tanken??
Kan det kanske vara hål i någon slang?
Antar att det kan vara allt från detta till gasspjäll, spridare eller luftmassmätare???
Men om någon varit med om liknande vore jag tacksam för svar!!!