Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Odin
llesrof skrev:
crumpets skrev:Du har möjligtvis inte nånslags hemsnickrat sportavgas som låter väldigt mycket?
He he he, jag förstår ditt tankesätt. Hemma i byn har går det en gammal S70 med hemmasnickrat xenon. När man möter den så är det som att titta rakt in i två svetslågor. Jag har då och då tänkt tanken att leta reda på var fanskapet parkerar bilen och plantera en hammare i varje strålkastare :mrgreen:
OK. Så det är alltså OK att slå sönder andras egendom när man inte gillar den.
Tycker det är en konstig inställning, men det kanske förklarar att min framruta blev söderslagen på grund av att bilen är välvårdad och original.
/O
av PTV
Odin skrev:
llesrof skrev:
crumpets skrev:Du har möjligtvis inte nånslags hemsnickrat sportavgas som låter väldigt mycket?
He he he, jag förstår ditt tankesätt. Hemma i byn har går det en gammal S70 med hemmasnickrat xenon. När man möter den så är det som att titta rakt in i två svetslågor. Jag har då och då tänkt tanken att leta reda på var fanskapet parkerar bilen och plantera en hammare i varje strålkastare :mrgreen:
Tycker det är en konstig inställning, men det kanske förklarar att min framruta blev söderslagen på grund av att bilen är välvårdad och original.
/O
Håller med dig "Odin" när folk kan skriva en massa skit på nätet om hur andra ska få sina ägodelar sönderslagna för att de inte gillar deras modifikationer på bilen.Vore det inte lättare att försöka tala om för denna person att deras ljus bländar andra starkt först !?.Men att smyga sig fram och förstöra deras bil är tydligen lättare om man uppenbart är född som fegis.Konstigt att dessa bilintresserade håller till på Jag Rullar och inte på forum som Flashback istället.
av llesrof
Odin skrev:
llesrof skrev:
/O
Men snälla du... det är naturligtvis inte okej att slå sönder andras egendom bara för att man inte gillar den. Man måste självklart kunna skilja på fantasi och verklighet. Bara för att man tänker en tanke så innebär det inte att det är okej att omsätta den i praktiken. Jag får hålla med dig om att det är en konstig inställning om man tycker att det är okej att slå sönder andras saker bara för att man inte gillar dom. Det är ju en förskräcklig tur att de flesta inte håller på så för hur hade världen sett ut i så fall?
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag försvarar inte de som slår sönder annans egendom. Men om någon förstör min egendom eller har "prylar" som äventyrar min eller mina närmaste säkerhet (Fulxenon) så kan jag förstå till en viss del om den drabbade "ger tillbaka". Har råkat ut för en bil som "rev upp" ett antal stora revor i gräset på flygfältet bara för att roa sig, och när vi skulle konfrontera honom bara "blåste förbi oss". Då var första tanke att leta upp bilen och sätta en tändsticka i varje hjul. Nu blev det inte så.
Användarvisningsbild
av Odin
llesrof skrev:Men snälla du... det är naturligtvis inte okej att slå sönder andras egendom bara för att man inte gillar den. Man måste självklart kunna skilja på fantasi och verklighet. Bara för att man tänker en tanke så innebär det inte att det är okej att omsätta den i praktiken. Jag får hålla med dig om att det är en konstig inställning om man tycker att det är okej att slå sönder andras saker bara för att man inte gillar dom. Det är ju en förskräcklig tur att de flesta inte håller på så för hur hade världen sett ut i så fall?
Tack för det. Blev lite rädd ett slag.
Nåväl, ruta är bytt och banditen är jag på spåren.
/ O
Användarvisningsbild
av lilleman
Skitstövlar finns det gott om :-(O)
Hoppas du får tag på aset så du kan kräva ersättning

Mvh/Roger :)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Den sista idioten är inte född än. Jag har fått helt nya bilar vandaliserade....

Var t.ex nån som tyckte att det var roligt att sätta en fot i sidan på min då helt nya C70N T5. Var precis då när modellen var ny och jag hade bara haft den i några veckor. :evil:
Användarvisningsbild
av crumpets
Odin skrev:
? Jag förstår inte frågan rikigt ?

/ O
Jag läste bara ett halvt dygn innan om en på ett annat forum som skulle ge sig ut och slå sönder en bil som väckte hans ungar natt efter natt, det hade varit ett sånt sammanträffande bara.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Kan nog vara lite OT men ändå inte.

Visst är det fel att göra åverkan på andras egendom, JA. Det kan vi inte annat än vara överens om, men sen finns det ju dom som gör åverkan utan att det direkt syns på fordonet eller en gör något på det.

Ex. Någon kör som en idiot inom ett bostadsområde, och en boende ledsnar ut totalt får kommunen med sig i det hela och sätter in enorma jävla fartdämpare. Fartdåren uppmärksammar inte dessa då dom inte är skyltade på något sätt, vems är här felet om fartdårens bil går sönder? Är det den boende som har förfrågat fartdämparna eller är det kommunen eller är det rent ut av fartdåren som får ta smällen själv?

Själv förespråkar jag Verbala tillsägelser då dessa individer inte ser vad dom gör fel, se exemplet ovan.

Antar att alla ni som vill ha mekaniska handtag o[…]

Dubbelmassesvänghjul

Någon som vet huruvida min V70 2.5T B5254T6 […]

Elpriset

Vattenfall, 2020 ………… […]

Tack :-)