PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Volvoduett1965
FELET FIXAT !!! Jag gjorde så här.. jag skruvade bort bränslepumpen o tog bort slangen som går UT från pumpen, och sedan pumpade jag själv o då kom de bränsle.. Så då tänkte jag om jag fyller filtret så borde det gå upp till förgasaren, sagt o gjort.. då startade den nästan direkt med lite startgas ! Så nu körde jag den runt vårat lilla samhälle o sen åkte jag o tankade, dock så stannade den då, men det var bara batteriet som var urladdat kunde ej starta sen.. Nu sitter batteriet på laddning.. Dock så går den väldigt ojämt o man måste ha lite gas hela tiden, antar att det är någon tändinställning eller ? P.s Tror någon har slangat den på bensin , tankade dock i 10 liter förut.. Men antar att det ej gick att pumpa upp något när det var helt tomt ? Något man skulle kunna göra för att den ska gå bättre ? Mvh
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Verkar fortfarande som om det skulle kunna vara så att pumparmen på din bensinpump eller nocken som driver pumpen är sliten.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av Hasse63
Har du den 5 mm tjocka distansen i backelit mellan pump och block.. om inte så kan du ha knäckt pumparmen.
Det jag inte fattar är varför du hade en massa bränsle "överallt" ...då borde det inte va fel på pumpen.
och varför startade den då du pumpade med handkraft och inte då du gav den en sup?

En MASSA frågetecken att räta ut ?:-/

Gissar att du gör flera saker samtidigt så du inte vet vad som gör att den plötsligt går. :wink:
Användarvisningsbild
av Volvoduett1965
Jag har distansbricka, plus 2 st packnigar som jag skurit till själv då det läckte olja/bensin ut där förut.. Jo tycker oxå det verkar konstigt.. Bytte dock pumpen till en bättre begagnad som jag fick med. Tyckte den pumpade bättre en den gamla.. 1 fråga, kan man ha satt pump armen "fel" så att den ej pumpar? eller finns det bara 1 läge ?

tacksam för ännu mera hjälp om vad man kan göra nu när den ej går på tomgång när man kör !!

MVH
Användarvisningsbild
av Volvoduett1965
jadu.. Kan ju inte direkt säga att det går bra.. Idag Åkte jag cirka 2-3 mil, sen stannade jag bilen o stängde av.. O som ni kanske såg gjorde jag en ny tråd om att den ej startar när den är varm.. men nu så startade jag den nästan direkt efter o den starta perfekt ! Dock så när jag kör går den oerhört dåligt på tomgång.. Men sen stannade jag igen o stängde av.. O då fick jag ej igång den, bara 1 gång när jag skruvade av luftfiltret o testade med startgas.. men direkt man satte dit luftfiltret dog den.. O sen när jag försökte få fjutt på den så baktände den ganska kraftigt.. någon idé om vad detta kan bero på?

Mvh
Användarvisningsbild
av Volvoduett1965
Nu är allt frid o fröjd igen, enda jag va tvungen å göra är att byta, Brytare, Fördelarlock, o rotor :)
av fredde1337
Tjena jag gjorde så att jag sög på slangen högst upp vid förgasaren tills jag fick soppa i munnen sen tryckte dit den på förgasaren och körde startgas tills det var tillräkligt med soppa i förgasaren för att den skulle gå sen gick min som en klocka :D har okså en duett epa b20 stromberger :D
Laddbox

Zaptec Go

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]

Nä, inget Polestarmärke bara för at[…]

Tyvärr (?) innehåller Round Up inte g[…]