Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Akvaristen
Det finns kablar, plats och hål för att montera samt täckande högtalargaller framme på instrumentbrädan på min 945 classic. Inga högtalare i orginalutförande dock. Jag satte dit ett par mycket små diskanthögtalare från feltema men det låter verkligen uselt. Vilka större högtalare får plats där? -4"? eller måste man kapa upp hålet större eller montera elemnten underifrån o riva panelen? Är det bara eventuella orginalelement från t.ex 960 som passar?
av sdx
Akvaristen skrev:Det finns kablar, plats och hål för att montera samt täckande högtalargaller framme på instrumentbrädan på min 945 classic. Inga högtalare i orginalutförande dock. Jag satte dit ett par mycket små diskanthögtalare från feltema men det låter verkligen uselt. Vilka större högtalare får plats där? -4"? eller måste man kapa upp hålet större eller montera elemnten underifrån o riva panelen? Är det bara eventuella orginalelement från t.ex 960 som passar?
Det är väl bara att mäta vad som passar.
Japp, jag satte bara i diskanter. I i fram- och bakdörrarna sitter orginalhögtalare. Jag vet inte de sitter Externa delningsfilter, har inte sett några... Det var ju fördragna kablar men inga högtalare i instrumentbrädan.
Den stora annons-tråden

Rackans trevlig. https://www.bytbil.com/vastra-go[…]

Jag chansade på ET och fälgbredd, det b[…]

Bromsbelägg

Jag köpte ATE till våran v90. Stod ATE […]

Potentiellt bromsproblem

Hej, har nog en bil som skall återkallas men[…]