Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mr M
När ja låser bilen via fjärr så åker förardörrens knapp upp, detta händer någon gång då och då, har läst här på forumet att Volvo har lite bekymmer med sina lås, är de oftast förardörren eller är de slumpen som avgör ??

Kostnad att fixa detta ? :?:
Användarvisningsbild
av v70r awd 04
vet inte vad det kostar men har hört att man ska montera 04 ans när man bytter håller bättre :wink:
Användarvisningsbild
av greeeken
Mr M skrev:När ja låser bilen via fjärr så åker förardörrens knapp upp, detta händer någon gång då och då, har läst här på forumet att Volvo har lite bekymmer med sina lås, är de oftast förardörren eller är de slumpen som avgör ??

Har du garanti på bilen så går det på garantin
av Arne
Hade samma problem med min S60 -02 D5. Åkte till Volvo där de sa att låset skall bytas ut, kostar ca. 2200 kr, men fick det gratis eftersom de haft så många problem med låset förläner de garantin.
av marvids
Någon som vet hur långt de förlängt garantin på det här problemet? Har en S60 -02 där både förar- och passagerarsidan låser upp sig.
Användarvisningsbild
av greeeken
Mr M skrev:När ja låser bilen via fjärr så åker förardörrens knapp upp, detta händer någon gång då och då, har läst här på forumet att Volvo har lite bekymmer med sina lås, är de oftast förardörren eller är de slumpen som avgör ??

Har för mig att det kostar 2130 eller liknande per sida monterat o klart.
Användarvisningsbild
av bduren
Volvo står för kalaset om bilen inte är äldre än 36 månader.
Mellan 36 och 48 får man betala 50%.

Fick låset bytt i förardörren idag. Kostnad 1500:- = 50%

Björn
av Noodles
Hmmm min sambo kom hem och sa:
'Det är nå konstigt med centrallåset...knappen bara åker upp'

Får väl bli en tur ut på Volvo på måndag och se vad dom säger, bara att hoppas dom har samma generösa garantiförlängning som vissa verkar ha fått. :)

Det verkar ju vara ett relativt utbrett problem... :???:
av umik
Var förbi Volvo eftersom man ibland måste använda nyckeln för förardörren. Men garantin har gått ut (årsm. 2001) och det kostar 2800 kr.
Det är tydligen microbrytaren som krånglar i låset. Någon som testat att byta/repa själv ?
av Noodles
Ja risken är väl att garantin har gått ut på min 02a också.

Dock verkar de lite konstigt i mina öron att vissa verkstäder bjussar på reparationen, medans andra tar 50% och vissa fullt pris? :???:

Jag menar, de lär väl vara Volvo centralt som gått ut med att vi fixar detta till si eller sånt pris pga förlängd garanti/goodwill, jag menar, om inte Volvo backar upp så lär väl ingen handlare/verkstad vilja laga bilar gratis?!

Eller vad är det som gör att det skiljer mellan de olika Volvofirmorna?
V60 T4 2012 Bränslelukt

Har en V60 T4 2012. Luktar bensin när motorn […]

Tack så mycket för svaren. Jag köp[…]

Okej. Ja jag får samma som dig , 0122 l&arin[…]

Ok tack, ska kolla detta.