NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosa
På V50-dieslarna så måste man ju ha kopplingen intryckt så den i stort sett hamnar i motorrummet för att kunna starta bilen, är det någon som vet om det går att inaktivera den funktionen?
What, är det så? :???: Inget jag har tänkt på...får testa i morgon då det är marknad i Funäs 8)
Även så på C30.. ganska bra dock.. iaf för mig som är van med automatlåda. :P
Är iaf så på D2 och D4 för MY12, så lär garanterat gälla D3 också. Jag har lite problem med att den ska tryckas ner så långt, har ett handikapp så kan inte röra/vinkla på fötterna och då blir det minst sagt bökigt. Får kolla med Volvo nån dag.

Kluster: Ska också dit imorgon, det roligaste brukar iofs vara att kika på kalabaliken på ICA-parkeringen. :D
Volvos kundsupport var då helt oförstående inför mitt dilemma och menade på att inga förändringar alls kan göras och hänvisade till autoadapt för ändringar. Autoadapt handikappanpassar bilar och de menade att Volvo borde kunna ordna det då det är fråga om en mjukvaruförändring.
Tråkigt värre, får ta en funderare över om V50 ens är ett alternativ. Iofs så rekommenderade Autoadapt Passat istället för Volvo. :D
Du ska inte fundera på en Automatlåda? Menar om du har svårt att koppla ur helt kanske det är ett bättre alternativ?
Vill undvika automat av två anledningar, dyrare i inköp samt högre förbrukning. Annars är ju automat riktigt skönt, D2 går iofs bort helt om det inte fungerar med manuell. Har dock fått en offert på en D3 med automat som slutar på 275k och då har jag skippat extrautrustning för runt 8k mot ursprungliga offerten.

Men ska få låna en D2 MY11 i ett par dagar nästa vecka för att verkligen testa och se om det helt enkelt är en sak jag kan komma underfund med. Ett annat alternativ är väl att sluta kretsen, misstänker att det sitter samma typ av avkännare som till bromsen och då handlar det ju egentligen bara om att sluta den kretsen. :)
Hade en V 50 D3 under ett dygn på prov, tänkte inte ens på denna funktion eller rekfleterade inte över huvudtaget, en kul grej kan nämnas av misstag stoppade jag in min nuvarade bilnyckel i tändningslåset och den nya bilen gick igång :shock:, är det så på alla S40/V50? En annan detalj jag inte tänkt på tidigare så upplevde jag en fördröjning vid planerad accelration skall det vara så på D3 motorn??? Har inte samma fenomen på 2.0D.
Var det keyless på D3:an så hade du kanske den rätta nyckeln med dig? Är ju en plastattrapp i V50 med keyless så kanske funkar med en annan nyckel också så länge du har den rätta i fickan.

För övrigt så är ju keyless ett skämt i V50, är inte keyless så länge man fortfarande måste vrida om en nyckelattrapp.
Nej det var den inte, jag trodde jag tappat min nyckel då jag hade tankat och hade bilen orginalnyckel i fickan och tog den i handen insåg då att min andra bilnyckel var borta började leta i kupén riktigt grundligt då dottern nämnde att det fanns en nyckel redan i tändninglåset :oops: :lol: :lol: :lol: !
Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]

nackdelar med Running Boards

Tycker inte bilen är tillräckligt hö[…]