- tor 04 aug 2011, 10:27
andreas_lofgren skrev:Fast just de punkterna är ju V70IIs stora svagheter. Den har dålig styrkänsla och kränger ordentligt innan den börjar svänga. Passat, A6, 5-serie, Mondeo, Insignia, 9-5 - alla är bättre. V70II är en komfortmaskin - och det är BRA för mängder av människor. Många vill inte ha bilar med hårda chassien. Passat känns som man åker runt direkt på fälgen i jämförelse med V70II.Gäller detta även ny V70 MY12? Och även R-design isf? Har inte riktigt själv haft några möjligheter att provocera bilarna så mkt under mina provkörningar, men har iaf försökt gasa lite i någon kurva på landsväg när jag haft chansen, och det är inte så att jag upplevt någon väldig skillnad mellan V70n och BMW:n. Av de tester jag läst har jag fått för mig att 5-serien blivit mer komfortvagn senaste åren, och V70:n i sin tur fått en något styvare och mer körglad körstil, dvs att skillnaden borde minskat, rätt?
andreas_lofgren skrev:Det har gått utmärkt vintertid sedan E39ans tid när DSC+T introducerades. E61 och F11 är inte sämre på nåt sätt. Märker ingen skillnad i framkomlighet och stabilitet mellan dem och min V70II.Ok, intressant, det kanske då bara är en gammal sanning som överlevt sig själv!