- ons 03 aug 2011, 09:52
#552297
Hej forumet!
Nu ska Volvon snart in på service och få ett efterlängtat kopplingsbyte utfört. Och jag tänkte att man skulle ta och åtgärda den något sladdriga växelspaken på samma gång, men jag har lite frågor kring det.
Är det svårt att göra själv? Om man läser andra trådar så verkar det relativt enkelt till 440 och 940, men har inte hittat nåt om just 240. Måste man ha en låsringstång, som vissa förespråkar?
Ponera att det går att utföra själv, är det värt det? Eller är det ett så pass litet ingrepp att jag bara kommer tjäna 100-200kr på att göra det själv, jämfört med att Bilia fixar det i samband med kopplingsbyte? Det måste ju vara rejält mycket lättare när de ändå har lådan nere, eller?
Vad säger experterna? :)
MVH
Henke
Nu ska Volvon snart in på service och få ett efterlängtat kopplingsbyte utfört. Och jag tänkte att man skulle ta och åtgärda den något sladdriga växelspaken på samma gång, men jag har lite frågor kring det.
Är det svårt att göra själv? Om man läser andra trådar så verkar det relativt enkelt till 440 och 940, men har inte hittat nåt om just 240. Måste man ha en låsringstång, som vissa förespråkar?
Ponera att det går att utföra själv, är det värt det? Eller är det ett så pass litet ingrepp att jag bara kommer tjäna 100-200kr på att göra det själv, jämfört med att Bilia fixar det i samband med kopplingsbyte? Det måste ju vara rejält mycket lättare när de ändå har lådan nere, eller?
Vad säger experterna? :)
MVH
Henke
Volvo C30 D2 R-Design MY12