- mån 01 aug 2011, 01:16
Hej!
Har precis införskaffat nått billigt import larm som heter Thor proffessional alarm system
Det följde med en riktigt dåligt bruksanvisning på knackig engelska,
Har aldrig kopplat in larm förut så därför behöver jag alla tips jag kan få.
Larmets inehåll
*Styrenhet
*Skaksensor*
*Siren
*Kablage till C-Lås
*Kabel till innerbelysning
*2st Fjärrdosor
*lysdiod
*ett relä?
+ lite annat till startspärr som ja tänkte hoppa över
Lite info om monteringen:
C-Lås
Den ska kopplas till C-låset för att få fjärrlåsfunktion (har ej tittat om det sitter en C-Lås motor i förardörren som någon sa att man måste ha, jag har införskaffat en C-Lås motor( dock ej volvo orginal) fungerar det endå? Är den svår att installera? Vad kan man stöta på för problem?
Larm
Sjävla larmdelen skall kopplas in till takbelysningen alternativ sidodörrsbelysningen, vart hittar man detta relä? eller kan man "tjuvkoppla" larmsladdarna någonstans där dörrbelysningssladdarna möts? Vart hittar man isf detta?
Finns det någon enklare/bättre lösning?
Varningsblinkers
Förutom att tjuta så vill man ju ha larmet inkopplad så att varningsblinkersen lyser även när man larmar/låser på/av. Hur löser man denna koppling bäst?
Tackar för alla tips/erfarenheter som ni kan ge och hoppas att det hjälper mig samt andra som fundera på att koppla in liknande larm.
// Mvh Waiz
Har precis införskaffat nått billigt import larm som heter Thor proffessional alarm system
Det följde med en riktigt dåligt bruksanvisning på knackig engelska,
Har aldrig kopplat in larm förut så därför behöver jag alla tips jag kan få.
Larmets inehåll
*Styrenhet
*Skaksensor*
*Siren
*Kablage till C-Lås
*Kabel till innerbelysning
*2st Fjärrdosor
*lysdiod
*ett relä?
+ lite annat till startspärr som ja tänkte hoppa över
Lite info om monteringen:
C-Lås
Den ska kopplas till C-låset för att få fjärrlåsfunktion (har ej tittat om det sitter en C-Lås motor i förardörren som någon sa att man måste ha, jag har införskaffat en C-Lås motor( dock ej volvo orginal) fungerar det endå? Är den svår att installera? Vad kan man stöta på för problem?
Larm
Sjävla larmdelen skall kopplas in till takbelysningen alternativ sidodörrsbelysningen, vart hittar man detta relä? eller kan man "tjuvkoppla" larmsladdarna någonstans där dörrbelysningssladdarna möts? Vart hittar man isf detta?
Finns det någon enklare/bättre lösning?
Varningsblinkers
Förutom att tjuta så vill man ju ha larmet inkopplad så att varningsblinkersen lyser även när man larmar/låser på/av. Hur löser man denna koppling bäst?
Tackar för alla tips/erfarenheter som ni kan ge och hoppas att det hjälper mig samt andra som fundera på att koppla in liknande larm.
// Mvh Waiz
RWD - Real Winter Drivers
- By KnotVillage