NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag fick vänta ca 5 veckor på min V50 D2 Momentum.
Jag valde förövrigt silver, fast drag, snikfälgarna från drive, mörkgrå skinn inredning och tidur till dieselvärmaren.
Är det någon som upplevt lite ryckig gång på låga varv och låga växlar?
Bilen går för övrigt billigt och jättebra.
Senast redigerad av 1 2much4me, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Bosa
Kluster: På den bilden ser ju Cosmic riktigt trevlig ut. Hoppas det finns nån med den lacken i Östersund på Måndag. :)

Snyggt Atlaz! Är inte en dum färg det där heller. :)
av jumu01
Bosa skrev:Kluster: På den bilden ser ju Cosmic riktigt trevlig ut. Hoppas det finns nån med den lacken i Östersund på Måndag. :)

Snyggt Atlaz! Är inte en dum färg det där heller. :)
Bara att hålla med om Cosmic den ær ju fin, ær inte så førtjust i vitt då det brukar generera i sæmre 2:a hands værde.
Snyggt Atlaz!
av Kluster
Det är tur att smaken är som baken... :wink:

Personligen tycker jag att Cosmic White "har lite svårt att bestämma sig" vilken färg den försöker framhäva. Ena stunden är den krämvit och nästa sekund lite lätt grådaskig, lite beroende hur man har sett den (svårt att återge rätt nyans på bilder och broschyrer via nätet). Har dock aldrig sett denna färg IRL så jag kan ha fel men magkänslan, hjärtat och huvudet säger att den är inte fin 8) den färgen känns skitig/grumlig...

Visst, nu har ju Cosmic White inte samma färgegenskaper som Chameleon Blå metallic eller Electric silver metallic.

Fortfarande steg 7, prelleverans v32.
Användarvisningsbild
av Bosa
För dagen har jag avskrivit vit iaf, känns som om jag kommer att ledsna på en solid lack ganska snabbt. Så Silver, Cosmic White eller Titanium grå är väl de jag skulle kunna tänka mig nu och i just den ordningen. :)

Men jag hinner nog ändra mig som den velpelle jag är. :D
av s6025t
Cosmic White har ju samma metalliceffekt (mycket färgskiftningar) som electric silver om du ratar den färgen för att den är svår att lacka om så är cosmic white lika svår
av Kluster
Oj oj, min bil är klar! :D

Den 14 juli fick jag mail till min felstavade mail som min säljare hade lagt in i deras system (fick då lov att regga den fort som attan) och denna e-postadress kollar jag inte varje dag :roll: eftersom jag dagligen använder min rättstavade adress.
---------------------
Nu är din nya Volvo V50 klar i Volvofabriken. De sista testerna är gjorda och den väntar nu på att få levereras till din Volvohandlare.

Innan du kan hämta din bil behöver den genomgå de sista momenten som bl a är borttagning av lack- och transportskydd, montering av eventuell tillvalsutrustning och en sista puts av rutor och lack. Beroende på hur många nya bilar som kommer in kan detta ta olika lång tid. Du blir dock kontaktad direkt av din Volvohandlare så fort din nya Volvo är klar att hämtas.

Vänliga hälsningar
Volvo Personbilar Sverige AB

---------------------

Det enda som ska monteras hos Volvo ÅF är takspoilern, detta kanske blir en MYCKET trevlig start på semestern nästa vecka! Någon som har koll på semesterlistan över alla Volvo ÅF-verkstäder?! :wink: 8)
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 47

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]