Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Sprängarn
Hej! Jag har en 740 årsm 88 som jag gillar skarpt. Nu har jag dock ett spök på bilen som jag inte hittar felet på. När jag gör en lite tvärare inbromsning som vid en korsning så rycker bilen förfärligt när jag ska igång igen. När jag tankat bilen full är problemen borta. Men efter tio femton mil börjas det igen. Har kollat och bytt hallgivaren insprutningsrelä(grönt) fördelarlock rotor stift. Så nu misstänker jag bränslet. Två gånger har jag registrerat hur bra den går när jag tankat den full. Så det är mest en lös teori. Vet ej om det sitter någon pump bak i tanken som inte funkar.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Det finns 2 pumpar i din bil, en sitter i tanken och kan ge dessa problem om den ej funkar och den andra sitter under bilen bredvid bränslefiltret. Kontrollera tankpumpens funktion på följande sätt: Ta hjälp av någon som tar av tanklocket och lyssnar i röret, vrid nyckeln till tändläge, nu skall man kunna höra hur tankpumpen börjar surra ett litet tag för att sedan tystna, detta är normal funktion. Hörs ingenting alls från pumpen är den troligen trasig. Byt även bränslefiltret under bilen.

Mvh GK

Du lär ha en rörstump och fixera med t[…]

du kommer kunna köra dina bilar så l&au[…]

En fråga om rostlagning

Är det bara fläckar, ej genomrostat? I d[…]

Martins XC40 T4 AWD Inscription -22

Spännande och bra färg-kombo! Ambe[…]