Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av semmelman
De Audi TT jag har råd med, runt -07, verkar ha kamrem (?), å byte är väl ingen liten sak >10 laxar skrev nån. Sen var ju du BMWpositiv och det tog jag till mig. :)
Men jag kanske inte ska bortse från Audi...
BMW 320 coupé är snygga, ligger bra till nu men det finns tyvärr alltför få...
Jag har så svårt med rost, rosten har förföljt mig hela bilägarlivet, en rostfläck och jag tänker direkt att nu är den på väg att rosta bort, varje ny fläck minskar sträckan till skroten och påminner mig om både bilens och min egen förgänglighet, jag hatar rost!

En lite äldre modell -04: http://www.blocket.se/stockholm/BMW_320 ... ?ca=11&w=1
Vad skulle du säga om den? Bekymmersfritt ägande, rostbenägen?
Äsch förresten, fult passagerarsäte...
av rd350
Personligen håller jag BMWn för att vara en mycket bättre bil än Audin. Är väl bara nån årsmodell som varit lite bråkig med "rostfläckar" men där har väl BMW varit ganska tillmötesgående med garantin? Har skruvat en del med båda märkena och blivit ganska förtjust i BMW, Audi har jag liksom aldrig förstått grejen med... Dyra reservdelar och omständiga att serva. F-n. vet om jag inte håller BMW för att vara bättre än de nyare Ford-Volvosarna! :wink:
av Lövet
TT -07 har kamrem med byte var 18000e mil på 2.0T. Knappast skäl att avstå en bil. Men visst är det surt med dyra servicar. Dock kostar dyraste service på BMW runt 6500kr så skillnaden är inte enorm trots allt. Du kommer aldrig betala för mer än ett kamremsbyte ändå - jag lovar.

Generation E46 av BMW 3-serien har svåra rostproblem på baklucka, dörrar och motorhuv. -04 har visserligen 12års rostskyddsgaranti (och BMW är generösa med bedömningar) men det är ju inte kul att åka i en rostig bil.

Själv tycker jag att E46 är lite för gamla nu för att vara spännande. Fantastiskt kompetent bil men den ser ut som en 90-talsprodukt. Personlig åsikt dock.
av DannePe
andreas_lofgren skrev:Endast A2 och A8 har aluminiumkaross på Audi. Resten har vanlig plåtkaross (med inslag av plast och aluminum som alla bilar numera).

Audi har numera 18000 mil intervall på kamremmen på 2.0T, ett väldigt litet problem alltså. 2.4 (177hk) och 3.2an har dessutom kamkedja vilket också gäller V8an i S4, S5 och A6 4.2
Har även nyare A8 4,2 kamkedja?
av Lövet
Ja, alla V8or sedan generation 2003 och framåt

Det pratas om att adaptiva farthållaren an[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Det höll på att gå åt helsi[…]

Problem bromsar (luftning)

Du har felet där bak. Förmodligen en d&a[…]

Vårda v90 2025

Tackar ,har folierat lampor, takkant och trö[…]