Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

tic88b skrev:
unlock26 skrev:1tim 30min för oljebyte :lol: :lol: Jo tjena..

Jag brukar göra det på 30min med en handtvätt inräknat när man är på okq8 gds hall.
Kom ihåg att du behöver denna om du ska byta oljefilter: http://biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-o ... erverktyg/
Ofan. Då får det bli en sådan med. Går det inte med handkraft? :P
Beror på hur stark du är :mrgreen:
Köpte en sån på Swedol, och jag är för klen för att bara använda händerna :wink:
MechaniX skrev:
tic88b skrev:
unlock26 skrev:1tim 30min för oljebyte :lol: :lol: Jo tjena..

Jag brukar göra det på 30min med en handtvätt inräknat när man är på okq8 gds hall.
Kom ihåg att du behöver denna om du ska byta oljefilter: http://biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-o ... erverktyg/
Ofan. Då får det bli en sådan med. Går det inte med handkraft? :P
Beror på hur stark du är :mrgreen:
Köpte en sån på Swedol, och jag är för klen för att bara använda händerna :wink:
Hyffsat stark. Får lite muskler när man bär in 20m3 ved i ladan och sen in i källaren varje år. :P
Men blir nog en ändå, kan bli halt i tassarna om man får lite olja på dom.
unlock26 skrev:Jag personligen hade köpt allt utom oljefiltret på biltema,fast det säkerligen inte är nått fel på biltemas.
Håller inte med. Roade mig med att såga itu ett oljefilter från Biltema för några år sedan. Det var inte mycket "filtermassa" i det, dög nog ta bort stora partiklar (Sprängsten o.dyl), men inte mer. Min rekommendation, köp ett märkesfilter.
Ok. Vet bara att på de tidigaste så är det inte insats så ville bara kolla.
Ja då är verktyget en nödvändighet. Kolla bara att du har en spärrnyckel el liknande med 3/8" anslutning om du köper Biltemas oljefilterverktyg. Annars får du köpa adapter.
XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]

Hej, bör jag oroa mig för rosten p&ari[…]

Kikade idag vidare på min högra bakd&ou[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra ell[…]