Atlaz skrev:Tänka sig, jag fick också just 4,3% på bilen, men det var inte självklart från början.
Skall för övrigt hämta bilen idag :), en Barents Blå D2 Classic Momentum. Jag fick se bilen igår, och jag blev inte besviken.
Grattis till bilen!

-) Som Bosa säger, bilder. Det. Vill. Vi. Se!
Bosa skrev:Ursäkta om jag kluddar ner tråden, är bara att säga till isf. Tänkte bara informera var jag står än så länge, ser ut som följer:
Volvo V50 D2 eller D3 Classic Momentum
Silver eller Ice White
16" eller 17"
Läder antingen mörkgrå eller calcite mörkgrå (5DFT)
Fast drag utan nivåreglering eventuellt med nivåreglering (är lite avskräckt med tanke på hur många som haft problem med nivåregleringen på V70N).
Stänkskydd
Laminerade sidorutor
High Performance audiosystem
Tidur till bränslevärmaren eller Volvo On Call
Elektrisk motorvärmare med kupékontakt
12-volts uttag i lastutrymmet
Nätficka
Formgjuten lastrumsmatta
Mattsats skålade gummimattor
Funderar även på elinfällbara backspeglar, är lite kluven till det än. Var även inne på ABL men det kan säkert bli redigt dyrt om det börjar krångla så har avskrivit det.
Har skippat sänkningen som jag skulle ha förra svängen, går alltid att montera i efterhand om man skulle finna den alltför svampig.
Är mao en hel del huvudbry kvar. :D
Det som är i fet stil och understruket känner jag är givna om jag fick "beställa om" bilen enligt mitt tycke och behov.
Varför jag valde den mörkgråa före calacite-klädseln är att först och främst en 2-årig dotter kan ju ställa till det en hel del i en bil

sen tycker jag den mörkgråa är mer stilren och snyggare.
# Sen skulle jag välja 17" alla dagar i veckan. Dels att de ingår såklart, sen att de gör utseendet grymt mycket snyggare + att det går att köra ekonomiskt med dessa 205-50 R17-hjul. Självklart försvinner komforten man får vid 16" men jag tycker inte det var en markant skillnad att gå från en V50 MY07 med 205-55-16" till en nuvarande 205-50 med 17" rent komfortmässigt.
# Sänkningen var jag också inne på tidigare men senaste vintern i färskt minne + sänkning hade inte rimmat bra, eller inte alls. Dessutom är vi mycket uppe i Tänndalen, så varför ploga vägen när snösvängen finns?
# Elinfällbara backspeglar m. markbelysning är en stor fördel vid t ex trånga parkeringar och när dålig belsyningen vid bilen, for your safety you know.
# ABL tog jag, dels för självklart kurvljusfunktionen och dels för LED-"staven" som är parkeringsljuset. Jag förstår din synpunkt fast å andra sidan, ska man fundera över hur mycket allt kommer kosta sen vid felsökning, material m.m vid nybilsköp kanske man ska tänka till en extra gång. Vad är det dom säger, ett bilköp är världens sämsta affär

Hoppas du förstår min fundering!
Huvudbry är till för att rätas ut, så sätt igång! 8)