NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosa
jumu01 skrev:Bosa vet inte om vi pratar om två olika saker, det jag menar är orginalstrålkastarens halogenljus som sitter ytterst i strålkastarhust då bilen kommer att biXenon så det är dessa jag också vill konvertera om till Xenon har man haft bekymmer även med dessa?
Det är inte påmonterade x-ljus jag menar att konvertera om till xenon.
Jo men det förstod jag. Får du bara ett par ballaster som inte krånglar så är det inga problem, du använder ju likadana ballaster till både extraljus och originalljusen. Köper du dem dessutom via din åf och de monterar så är det ju bara att reklamera om det skulle krångla. :)
Iom att det fälls upp nån sköld eller liknande för originalxenonen när du slår på helljuset så lär väl inte tändtiden vara ett störmoment heller iom att halvljusxenonen utökas.

Hittade ett par trådar om detta, vet inte hur aktuell den första är med tanke på att den gäller lite äldre S40/V50. I den andra så verkar det som att det fungerar bra iaf.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... ilit=xenon

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... ilit=xenon
Användarvisningsbild
av Bosa
Äsche, missade whoppis bilder. Är ju inte utan att man börjar bli lite sugen på att lägga en beställning.

Vad tror ni förresten om Volvo On Call?
Såg att tiduret för dieselvärmaren ingår i det paketet med funktionen att man via antingen SMS eller App kan dra igång värmaren, eller rättare sagt så snackas det om start av kupévärmaren men det måste väl ändå innefatta motorvärmaren också eller?
Hade varit riktigt nice med tanke på att vintertid är jag en hel del i stugan och har då 7-8 km till parkeringen där jag lastar av skotern. Perfekt att kunna dra ett SMS och komma ner till en varm och skön bil istället för att ställa tiduret och ha en tid att behöva passa. :)

Sen är det ju inte helt fel att det larmas per automatik om olyckan skulle vara framme, även assistansfunktionen kan vara lättsam om man blir stående.

Tiduret kostar 3500:- och Volvo On Call 7500:-, går det att köpa till SMS-funktionen till det vanliga tiduret? Nån som vet vad det kostar i så fall?
Användarvisningsbild
av Atlaz
Bosa skrev:Äsche, missade whoppis bilder. Är ju inte utan att man börjar bli lite sugen på att lägga en beställning.

Vad tror ni förresten om Volvo On Call?

...

Tiduret kostar 3500:- och Volvo On Call 7500:-, går det att köpa till SMS-funktionen till det vanliga tiduret? Nån som vet vad det kostar i så fall?
Det blev så att jag valde On Call till min bil - har inte fått den än, men vilken dag som helst....

Jag valde detta helt enkelt eftersom jag vill ha fjärrstart till värmaren. Tiduret behövdes då inte enligt handlaren, eftersom den ingår i On Call. Priset blir då 4000 :- för fjärrstarten + att man får assistans och app "på köpet".
Användarvisningsbild
av Bosa
s6025t: Inte helt billigt mao efter de 3 åren och fjärrstyrningen av värmaren blir man förstås av med iom det. Tål att tänkas på, trodde det var billigare än så. Får fundera på om det är värt det för att kunna fjärrstarta värmaren några gånger per vinter.

Atlaz: Ok så det står lite tokigt på Volvos hemsida mao, där pratas det om fjärrstart av kupévärmaren nämligen vilket gjorde mig lite konfunderad. Är just för fjärrstart av dieselvärmaren, alltså både motor och kupé, som gör att jag finner VOC intressant. Resten är väl egentligen en ren bonus man får med på köpet isf för oss. :)
av jumu01
Den info jag fick av säljaren angående VOC var att den var fri från avgifter första 2 åren och kostande därefter 100 kr/mån.
Fjärrfunktionen med start av dieselvärmaren lär ju finnas kvar om man nu inte förlänger abonnemanget efter 2 år utan tapar då Assistans- och SOSfunktionen, känner också att 7500 kr är lite för mycket då man efter 2 år skall betala en månadsavgift.

Bosa, konverteringen är tänkt att göras på en 2012:a.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 47
Felkod

.. Har en 8mm slang som hänger löst fr[…]

Felkod B5

Läste denna tråden och tyckte att det […]

Fullt normalt skulle jag säga med den informa[…]