Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Blockqoute
Hej,

Jag har en -01, V40, där glaset på höger framlykta har spruckit. Är det någon som vet om det går att enbart byta glaset eller om man måste byta hela lyktan?
Användarvisningsbild
av DTJ
Har inte bytt glas men tagit bort hela enheten för att montera bort torkarmotorn, gick lätt på vänster sida men på min bil måste man tydligen dra fram frontplasten för att demontera höger lyckta (hel och halvljusinsatts)
//DTJ
Användarvisningsbild
av Nightmare89
Jag har gjort det på min 98 inga problem alls. Glaset sitter med små svarta klips runt om med en gummi packning. bara att ta loss. PS RÖR EJ reflektorn i lampan] även fast den s smutsig. Jag försökte tvätta av min vilket lede till att lamp faan förstördes.
Användarvisningsbild
av Blockqoute
Nightmare89 skrev:Jag har gjort det på min 98 inga problem alls. Glaset sitter med små svarta klips runt om med en gummi packning. bara att ta loss. PS RÖR EJ reflektorn i lampan] även fast den s smutsig. Jag försökte tvätta av min vilket lede till att lamp faan förstördes.
Måste man ta lös lyktan för detta eller går det bra att göra detta när lyktan sitter på plats?

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]