- tis 19 jul 2011, 05:36
#548109
Tja!
Har en Seat Arosa 1.4 som jag håller på bygger om till rallybil, en liten fundering ang motorn och varvräknaren på denna modell.
När jag startar bilen, vilket den göra hela tiden, men när jag ska åka iväg måste jag gasa lite mer än vanligt, för att den ska reagera och rulla iväg, och det är inte bara när den är kall, även varm, men har jag åkt en lite stund från kall motor och ska stanna t.ex vid en korsning, och trycker ner kopplingen, så dör nästan bilen, den börjar hacka ett par sek och sen är den som vanligt igen, Den hoppar inte upp och ner på varvräknaren när jag står till och tomgången är fin,
Men det är just att den nästan dör när jag trycker ner kopplingen.
Nån idé någon?
Har en Seat Arosa 1.4 som jag håller på bygger om till rallybil, en liten fundering ang motorn och varvräknaren på denna modell.
När jag startar bilen, vilket den göra hela tiden, men när jag ska åka iväg måste jag gasa lite mer än vanligt, för att den ska reagera och rulla iväg, och det är inte bara när den är kall, även varm, men har jag åkt en lite stund från kall motor och ska stanna t.ex vid en korsning, och trycker ner kopplingen, så dör nästan bilen, den börjar hacka ett par sek och sen är den som vanligt igen, Den hoppar inte upp och ner på varvräknaren när jag står till och tomgången är fin,
Men det är just att den nästan dör när jag trycker ner kopplingen.
Nån idé någon?
- By Lövet