Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av inkognito
Som rubriken lyder, ska och kolla på en 940 automat, och undrar om det är mycket arbete att bygga om en automat till manuell, detta är en 98 årsmodell, och undrar bara detta, utifall man får trubbel med aut lådan, så kastar man i manuellt. Vilka manuella lådor finns i 940 turbo?
/Stefan
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Visst ä det en del jobb, men sen är det ju nackdelen av att bilen är för ny för att det ska gå att byta låda och få den igenom besiktningen. Har man tur och har snälla människor på besiktningen är det inga bekymmer, man har man otur kan man gå på en rejäl nit.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Helbilsgodkännandet varierar lite på modell, men en 98 ska vara helbilsgodkänd. Det är dock inte det som sätter stopp för bytet av växellåda, utan det är faktumet tt den är inregistrerad efter 1/1 -93 och då gäller en hel rad andra regler för motor / växellådsbyten.
av volvoyamha
Dock, byter du till allt som skall sitta där org för manuell, och åker till en volvo verkstad och ber dom kolla och sedan skriva ut ett intyg för att det är utbytt till volvo org.

Då tror jag att en reg bess inte skulle bli några problem (:

Så jag kollade kablaget och hittade ett kabe[…]

Volvo car UX

Fick min uppdatering igår. Vad jag inte fatt[…]

Enklast ksk att köpa en ny ljuddämp[…]

du kommer kunna köra dina bilar så l&au[…]